zou dit werken?
Moderator: Moderators
zou dit werken?
http://www.turbonator.com/index.html?id=adWordsMazda
ziet er wel apart uit en kost inc verzenden 94 dollar
maar zullen de prestaties haalbaar zijn?
ziet er wel apart uit en kost inc verzenden 94 dollar
maar zullen de prestaties haalbaar zijn?
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Het is wel eerder bedacht toen hete hij de cyclone...
Opzich kan ik me best voorstellen dat je een betere verbranding zou kunnen krijgen als je een lucht werveling zou krijgen in de verbrandings kamer.
Echter zal het tijds verschil van ontbranding denk ik maar micro seconden zijn.. winst?
Verder word die cyclone of hoe hij dan ook nu heet, in de luchtslag aangebracht..
Dan zal ongetwijveld de lucht gaan wervelen.., maar dan moet het nog door het gasklephuis heen, langs de klep zelf, en vervolgens door het inlaatspruitstuk heen...
en als deze dan verdeeld is over 6 cilinders, en via de kleppen naar binnen komt kan daar toch nooit iets van over zijn...
Kortom, ik geloof er geen ruk van..
Opzich kan ik me best voorstellen dat je een betere verbranding zou kunnen krijgen als je een lucht werveling zou krijgen in de verbrandings kamer.
Echter zal het tijds verschil van ontbranding denk ik maar micro seconden zijn.. winst?
Verder word die cyclone of hoe hij dan ook nu heet, in de luchtslag aangebracht..
Dan zal ongetwijveld de lucht gaan wervelen.., maar dan moet het nog door het gasklephuis heen, langs de klep zelf, en vervolgens door het inlaatspruitstuk heen...
en als deze dan verdeeld is over 6 cilinders, en via de kleppen naar binnen komt kan daar toch nooit iets van over zijn...
Kortom, ik geloof er geen ruk van..
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
misschien levert t wat op bij een carburateur dat t beter vermengt maar bij de mx is alles door de comp geregeld (VRIS bv) dus een vrije doorlaat word zoals Marcel al zegt door de kleppen in de inlaat tegengehouden en de werveling vernietigt maar bij een carb ben ik eigenlijk wel benieuwd wat t resultaat is
Driven by a sixpack