ik heb in eerdere vraag gevraagt of iemand wel eens gehoort had van het stotteren van de motor door kapotte verdeelkap.
ik heb deze kap reeds vervangen maar het probleem blijft bestaan.
ik heb nu geen idee meer wat het anders kan zijn. iemand anders wel?
(mx3 v6 1998)
als de motor koud is valt het mee maar na mate die warmer wordt wordt het erger. het klinkt alsof er een aantal cilinders uit vallen.
stationair draait die normaal.
help
Laatst gewijzigd door scheur ijzer op 30 aug 2005, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
misschien de bougiekabels of anders t injectiesysteem verstopt (maar dan moet die ook moeilijk starten lijkt me) , laat anders de computer ff uitlezen ik denk dat t dan wel duidelijk word
klinkt als een scheur in de aanzuig buis van de lucht filter .
controleer deze eens .
en kijk goed tussen de ribbels in
dit is een probleem dat vaker voor komt bij de mx-3
je kan dit ( tijdelijk ) oplossen door er eventueel ducktape ( of iets anders ) om te draaien .
wat bedoel je met stotteren? ik heb mijn verdeelkap vorige maand ook laten vervangen, en heb nu nog last van dat als ik mijn koppeling intrap, dat mijn toeren onregelmatig zijn, hij zakt eerst naar 100-200 toeren en dan weer naar normaal..
Kan ook je koppelings-schakelaar of de remlicht-schakelaar zijn.Heb het met mijn mx-3 ook gehad maar bleek het een defecte luchtweger te zijn.Komt nauwelijks voor moet ik zeggen maar bij gebruik van open luchtfilters kunnen ze snel kapot gaan. Ik zeg niet dat dat bij jou het geval is.ik kwam erachter bij de apk. Ik had toen een co van 11% co.stationair.temp.sensor van aangezogen lucht defect. (zit gemonteerd in luchtweger.)Jou verhaal lijkt wel op die van mij moet ik zeggen.
skielder schreef:wat bedoel je met stotteren? ik heb mijn verdeelkap vorige maand ook laten vervangen, en heb nu nog last van dat als ik mijn koppeling intrap, dat mijn toeren onregelmatig zijn, hij zakt eerst naar 100-200 toeren en dan weer naar normaal..
stationair draait de motor prima en met remmen ook geen probleem.
Mijn mx-3 heeft vorig jaar ook iets dergelijks gehad. Als de motor warm werd, begon deze te stotteren tussen de 1500 en 3000 toeren.Stationair was er bij mij ook nix aan de hand. Probleem zat em in de ontsteking die is toen vervangen en het probleem was foetsie......tot een paar maanden terug ook deze ontsteking de geest gaf.
Conclusie.....zoals bastian ook al zegt, hei- module is idd de oplossing.
Rij er inmiddels 2 maanden probleemloos mee rond en dat voor een bedrag van ergens rond de 1/5 van een nieuwe ontsteking