Onderhouds beurt:
Belangrijk voor je de levensduur van je auto en daarmee het rijplezier.
Voor de mensen die het zelf uitvoeren hier een aantal dingen die gecontroleerd dienen te worden.
ik ga hierbij uit van mijn eigen werkvolgorde zoals ik een beurt uitvoer
(aanvullingen xedos en marcel (martinenijenhuis) welkom)
Remmentest: ( indien mogelijk op remmentesbank)
Op de weg: constante snelheid zeg 50 kmh op rechte weg hard remmen en controleren op scheeftrekken en remvertraging al vergt dit wel wat kennis van zaken.
Verlichting controle:
Alles moet uiteraard werken, logisch.
let ook op meeknipperen van verlichting bij knipperlicht (slechte massa)
kleur van het rem en knipeprlicht respectievelijk rood en oranje.
Onder de kap controleren:
Alles uiteraard netjes op peil alleen het peil vd remvloeistof hangt af van de mate van slijtage van je remblokken laag peil is weinig voering en vice versa. Accu vast?
Wielen en banden:
Controleren op speling wiellager geluiden. slijtage beeld hoort gelijkmatig te zijn over de gehele breedte van de band.
veren controleren moeten compleet zijn en de schokbrekers olie vrij.
voor de mensen met de dikke wielen gelijk de remblokdikte controleren
Onder de auto:
uitlaat controleren vast en lekdicht? geen roest e.d. aan de carrosserie?
remleidingen goed? let ook goed op de remslangen ivm uitdrogen.
Welke beurt? groot? klein? hangt af waar die aan toe is. even uitzoeken aan de hand van het service boekje.
succes
Onderhoudsbeurt wat en hoe?
Moderator: Moderators
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Onderhoudsbeurt wat en hoe?
To finish first, first you have to finish!