vaag geval bij mijn mx3

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Amersfoort mx-3
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:04
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

vaag geval bij mijn mx3

Bericht door Amersfoort mx-3 »

Hoi,
Ik heb het volgende vage probleem. Ik heb altijd met veel plezier in mijn mazda gereden totdat ik op een ochtend begin vorig jaar naar mijn auto liep en hem probeerde te starten. Hij starte heel kort en stotterde en sloeg vervolgens af. Op dat moment dacht ik mijn ontsteking heeft het begeven. Dus ik ontsteking eraf gehaald ff gekeken kon niks vreemds vinden en weer geprobeerd te starten maar hij deed niks ik heb het toen gelaten voor wat het was omdat er een kleine op komst was heb ik de auto vervolgens naar mijn ouders gesleept en hem vervolgens geschorst en er eigenlijk niet verder naar om gekeken omdat ik een vervangende auto had gekocht voor het opkoment gezinnetje. Maar nu komt het ik vond het zonde om de auto te laten wegrotten dus ik heb de accu eruit gehaald want die was leeg na ruim een half jaar stil te hebben gestaan en ik wou in ieder geval de motor rond laten draaien omdat ik bang was dat het ging vast roesten. Maar hij startte!. En liep eigenlijk wel netjes en heb natuurlijk gelijk een klein rondje gereden en dat ging perfect!. Mijn vraag is nu hoe kan dit?.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: vaag geval bij mijn mx3

Bericht door SkippyMX3 »

Verzopen geweest?
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Amersfoort mx-3
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:04
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: vaag geval bij mijn mx3

Bericht door Amersfoort mx-3 »

Bedankt voor de snelle reactie!.
De laatste keer dat ik er echt in gereden heb dus bijna jaar terug kwam ik savonds thuis.
En de volgende ochtend sputterde die fftjes en sloeg die af en daarna niet meer gestart gekregen tot vanmiddag na ruim een half jaar stil te hebben gestaan. Zou het niet toch evt de ontsteking zijn geweest?.dat vraag ik me af...of zie ik iets over het hoofd?.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: vaag geval bij mijn mx3

Bericht door WhiteFinish »

Misschien een slechte verbinding met een stekkertje ?

Gewoon weer even rondrijden en kijken of het probleem terugkomt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Amersfoort mx-3
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:04
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1997

Re: vaag geval bij mijn mx3

Bericht door Amersfoort mx-3 »

Bedankt weer voor de snelle reactie!.
Ik denk idd dat dat de enigste oplossing is. (Of iemand denkt dat er wel onderdeel goed aan het verslijten is) Dan ga ik de auto weer apk klaarmaken..
En kijken en hopen dat het probleem verholpen is en aankomend jaar lekker mee kan rijden op de meetings
Iemand toevallig nog tips waar ik extra op moet letten voor nu en of bij apk keuring. Het gaat om een mazda mx-3 1.8v6 uit 97 met ong 260.000 op de teller
Mvg Kevin
Plaats reactie