1.8 v6 tuning mogelijkheden

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Michielm
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2015, 07:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993

1.8 v6 tuning mogelijkheden

Bericht door Michielm »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen.
Ik ben Michiel en ben nog maar 17 jaar oud. Ik ben de eigenaar van een mazda mx-3 uit '93.
Ben van plan hem te tunen en wil beginnen met de motor. Ik vroeg mij dus af wat zijn de mogelijkheden om de motor te tunen?
Ik weet dat je een turbo kunt plaatsen en kunt overschakelen op de klze motor maar hou liever mijn 1.8 zonder turbo. Wat zijn mijn mogelijkheden qua tunen?
alvast bedankt.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: 1.8 v6 tuning mogelijkheden

Bericht door WhiteFinish »

Hi Michiel,

Leuk dat je de site hebt gevonden !!

Je kan wel andere zaken proberen te tunen maar een winst van een motor wissel zal je nooit bereiken.

Wat je kan doen:
Ander uitlaat spruitstuk
Open luchtfilter, wel bij je mistlampen, niet in het motorruimte (ivm warme lucht)

Zo ie zo werkt een gezonde afstelling zoals bougies, bougiekabels en o2 sensoren.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Michielm
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2015, 07:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993

Re: 1.8 v6 tuning mogelijkheden

Bericht door Michielm »

Bedankt voor je reactie.
Was al van plan een cold air intake te plaatsen. Over die uitlaatspruitstukken ik heb iets gevonden maar ik weet niet of het past en als het wel van kwaliteit is
http://www.protuninglab.com/hds-fp93v6-wrap-tt-15m.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: 1.8 v6 tuning mogelijkheden

Bericht door WhiteFinish »

Kwa mogelijkheden zit er niet veel verschil tussen. Het is of diegene die je hebt aangegeven, of Pacesetter.

Houdt er wel rekening mee je uitlaat iets ingekort moet worden omdat het spruitstuk voor een probe/mx6 is, die zijn iets langer dan mx3.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie