hey,
Ik ben nieuw hier dus zal me zelf eerst even voor stellen,
Ik ben henrico 19 jaartjes jong, woonachtig in de Noordoostpolder, in het dagelijks leven monteur aan tractoren. voor de hobby doe ik aan autocross,
nu rij ik met een mx3 1.8 ..
nu is mijn vraag:
ik zou graag de 1.8 willen inruilen voor een 2,5 v6 (klze) kan ik hiervoor de zelfde bak en kabelboom gebruiken?
wat is behalve het vermogen nog anders, motor steunen enz? heb al een blok op het oog maar is het mogelijk is meer me vraag..
Alvast bedankt !
Henrico
1.8 opbouwen naar 2.5
Moderator: Moderators
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: 1.8 opbouwen naar 2.5
Hoe oud is je mx3?? Het oude type kun je zo overzetten. Nieuwe type moet je de kabelboom aanpasse. Nieuwe type heeft een ander dashboard
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
-
- New member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 13:24
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: 1.8 opbouwen naar 2.5
SkippyMX3 schreef:Hoe oud is je mx3?? Het oude type kun je zo overzetten. Nieuwe type moet je de kabelboom aanpasse. Nieuwe type heeft een ander dashboard
dashbord zit er niet meer in, gaat me meer om de motor sensoren enzo en dan moet er natuurlijk ook een andere ecu aan ? stekkers het zelfde?
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Re: 1.8 opbouwen naar 2.5
Oud type kun je m zo in hangen. Nieuw type moet je de kabelboom aanpassen.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Re: 1.8 opbouwen naar 2.5
Ouwe type is volgens mij van 1991 t/m 1994 en nieuwe type van 1994 t/m 1998
Ombouw van die blokken zijn allemaal hetzelfde. Bak, motorsteun, kabelboom, enz.
Bij het ouwe type is het plus en play. Je houd van je huidige kabelboom twee stekkers over. Bij nieuwere type moet de kabelboom aangepast worden.
Kijk voor informatie in het profielchat bij:
@JEFFREY
@DJ_MIKE
@Whitefinish
@Melvin
@sjaak
Vrij actuele informatie over het inbouwen van een KL-ZE.
Ombouw van die blokken zijn allemaal hetzelfde. Bak, motorsteun, kabelboom, enz.
Bij het ouwe type is het plus en play. Je houd van je huidige kabelboom twee stekkers over. Bij nieuwere type moet de kabelboom aangepast worden.
Kijk voor informatie in het profielchat bij:
@JEFFREY
@DJ_MIKE
@Whitefinish
@Melvin
@sjaak
Vrij actuele informatie over het inbouwen van een KL-ZE.
MazdaMx-3 Kartkampioen 2012/2013
-
- New member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 07 feb 2015, 13:24
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1995
Re: 1.8 opbouwen naar 2.5
Rooiepeen schreef:Ouwe type is volgens mij van 1991 t/m 1994 en nieuwe type van 1994 t/m 1998
Ombouw van die blokken zijn allemaal hetzelfde. Bak, motorsteun, kabelboom, enz.
Bij het ouwe type is het plus en play. Je houd van je huidige kabelboom twee stekkers over. Bij nieuwere type moet de kabelboom aangepast worden.
Kijk voor informatie in het profielchat bij:
@JEFFREY
@DJ_MIKE
@Whitefinish
@Melvin
@sjaak
Vrij actuele informatie over het inbouwen van een KL-ZE.
op het 2,5 L blok zit een vacuum potje met een 4 polige stekker ook loopt er vanaf de luchtinlaat een slang naar het potje en vanaf het potje een kabel naar je gaspedaal, waar dient deze voor? en zou ik hem achterwege kunnen laten? in de mx 3 zit dat gaspedaal mechnisme niet namelijk?
de auto word klaar gemaakt voor rally dus alles wat niet nodig is haal ik er graag af
alvast bedankt!