Het grote APK topic

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Het grote APK topic

Bericht door SkippyMX3 »

CBB schreef:neon/led onder je auto voor show. Wil het aan mijn afstandbediening koppelen voor als ik de door lock/unlock dat led onder de auto gaat flashen. Leek mij wel orgineel. Maar mag toch gewoon zolang je het niet aanhebt als je aan het rijden bent?


Als je het mij vraagt haal jij de wet en APK door mekaar. Volgens mij maakt die verlichting voor de apk niet uit. Maar voor de wet is t absoluut verboden op de openbare weg. Houd dus in dat je er een boete voor kan krijgen als jij de auto langs de weg geparkeert hebt staan en m van t slot haalt.

Nu zou ik me er niets van aantrekken en alleen naar apk eisen kijken maar dat geld bij iedereen helemaal voor zich natuurlijk
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: Het grote APK topic

Bericht door Donchaid »

Het hebben van neon onder de auto is al verboden of deze nou aan staat of niet zodra je de neon gebruikt in combinatie met je alarm aan en uit zetten en er rijd er toevallig een langs heb je pech dikke boete
Ik zou zeggen zet er een schakelaar extra tussen zodat je het kan aan en uitzetten wanneer jij dat wilt (meeting of iets dergelijks) en laat keuren voor de apk bij iemand die er niet moeilijk over doet want ook voor apk is het niet toegestaan het is bij wet gewoon verboden
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Het grote APK topic

Bericht door SkippyMX3 »

Donchaid schreef:Het hebben van neon onder de auto is al verboden of deze nou aan staat of niet zodra je de neon gebruikt in combinatie met je alarm aan en uit zetten en er rijd er toevallig een langs heb je pech dikke boete
Ik zou zeggen zet er een schakelaar extra tussen zodat je het kan aan en uitzetten wanneer jij dat wilt (meeting of iets dergelijks) en laat keuren voor de apk bij iemand die er niet moeilijk over doet want ook voor apk is het niet toegestaan het is bij wet gewoon verboden


En waarom is het volgens jou voor de apk afkeur? Want tussen de wet en de apk zit een wereld van verschil.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: Het grote APK topic

Bericht door Donchaid »

De regels zijn vrij simpel al schrijven ze het altijd zo lastig afkeur is op alle lichten die niet onder verplicht of uitzondering staat ook het hebben ervan in Duitsland mag je ze er wel onder hebben zolang je ze op openbare gebieden maar niet gebruikt hier zijn ze verboden dus ook volgends de regels voor de apk dus zoek een apk station die niet moeilijk doet en zorg dat politie je er niet mee ziet
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: Het grote APK topic

Bericht door matthyssie »

Je mag de lichten niet voeren, dat is heel wat anders dan ze aan boord hebben.

Ik zou ook niet weten waarom neon onder je auto niet aan zou mogen gaan zodra je je auto van het slot haalt. Zolang het maar uit is zodra je je motor start/zodra je gaat rijden. Als ik de BMW van het slot haal, gaan er ook rondom lichtjes branden. Bijv de LED'jes onder de handgrepen. Dit is fabrieksaf en volledig legaal. Zodra je de motor start, gaan ze uit.

Voorbeeldje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: Het grote APK topic

Bericht door SkippyMX3 »

Maar je handgrepen zijn witte verlichting. Dat is sws nie gauw een probleem
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Donchaid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 okt 2014, 23:29
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1993
Locatie: Zoetermeer

Re: Het grote APK topic

Bericht door Donchaid »

lichten bij de deur grepen en onder de deuren is toegestaan is dus ook geen probleem
verlichting onder de auto is niet toegestaan
maar het is geen discussie er word gevraagd of het mag en of het volgends de apk goedgekeurd zou zijn nee dus
wat de desbetreffende keurmeester er mee doet is een ander verhaal
sommige vinden het best als je de controle box ertussen uit haalt andere keuren hem helemaal niet en er zijn er ook genoeg die het lekker laten voor wat het is
maar volgends de regels is het ook afkeur voor een apk
CBB
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 jul 2013, 14:02
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Den Helder

Re: Het grote APK topic

Bericht door CBB »

bedankt voor alle reacties, nu weet ik ongeveer hoe de regels zijn en hoe ik ze zou kunnen omzeilen.. :mrgreen:
Zit nu te denken dat het misschien mogelijk is om sideskirts te halen en daaronder dunne ledstrips te monteren zodat het niet zichtbaar is als je er naast staat.
Is "officeel" niet onder je auto en kan altijd je sideskirts eraf halen voor apk. Ga wel even onderzoeken hoe duur het kost en of het allemaal past.
Afbeelding
Plaats reactie