centrale deurvergrendeling met ab

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert0313
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:05
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

centrale deurvergrendeling met ab

Bericht door robert0313 »

Hallo allemaal, ik heb een centrale deurvergrendelingkit gekocht en wil deze gaan inbouwen maar nu zit ik te twijfelen of dit een pneumatische deurvefgrendeling is, ik kan er nergens iets over terug vinden!
En mocht dit een pneumatische zijn, hoe zet ik dan dr jumper op de hoofdunit uit?

Alle hulp is welkom
Alles past met een hamer
CBB
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 jul 2013, 14:02
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Den Helder

Re: centrale deurvergrendeling met ab

Bericht door CBB »

Heb het ongeveer 2 maanden terug gedaan, helaas geen foto's van gemaakt. Maar hoop dat ik je kan helpen. Volgensmij is het niet pneumatisch. Het was bij mij dat je vanaf de bestuurderskant alle 2 de deuren op slot en open kon doen met de sleutel. (bij de passagierkant gaat alleen die kant op slot en los)
Dus was het "one side operated central locking system" ofzow en als ik het mij goed kan herinneren positief.

Wat ik heb gedaan is dat ik een "door lock actuator" Heb gekocht en in mijn bestuurderkant heb geinstalleerd. ( deurpaneel eraf en linear aan de handmatige vergrendeling heb vastgemaakt) De actuator heeft letterlijk 2 draden. Negatief en postief, eentje voor open en dicht. Die twee draden heb ik doorgetrokken naar mijn auto, dus van de deur met de andere draden mee zodat ze uitkomen bij mijn pedalen onder het stuur.

Vervolgens had ik een "Keyless entry system(afstandbediening)" Bestaat uit heel wat draden, 11 uit mijn hoofd. Om het even kort door de bocht uit te leggen moet je er 2 koppelen aan de actuator voor open en dicht van hierboven. 3 aan de grond als aarde, 3 aan een constante 12 volt voor stroom, 2 voor lichten(als je je lichten wil zien knipperen bij vergrendeling) en 1 voor extra functie bv. achterklep openen.

Hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: centrale deurvergrendeling met ab

Bericht door SkippyMX3 »

Dat kun je toch zien aan het motortje? Als daar gewoon een staafje heen en weer gedrukt word ist een elektrische
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
robert0313
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 aug 2014, 18:05
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Re: centrale deurvergrendeling met ab

Bericht door robert0313 »

het heeft zeker geholpen, nu nog even een extra vraag erbij natuurlijk,
waar heb je die acuator gekocht? en wat voor model is het (zie nu al dat er meerdere versies zijn :S

eventjes snel rondgekeken en zag deze staan bij autostyle,
bedoel je zo iets: http://www.autostyle.nl/catalogus/motor ... vergr.html
Alles past met een hamer
CBB
New member
New member
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 jul 2013, 14:02
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Den Helder

Re: centrale deurvergrendeling met ab

Bericht door CBB »

Ja, zou moeten werken. Had de mijne toevallig bij amazone gekocht omdat ik nog geld op mijn account had staan en er zaten verlengingsdraden bij. linkje: http://www.amazon.com/gp/product/B001MYL1VK/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Afbeelding
Plaats reactie