mistlampen werken niet

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mx3rsd
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:51
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

mistlampen werken niet

Bericht door mx3rsd »

Hoi, ik heb nu sinds een paar weken een mx3 1.6 uit 98 en kwam er nu achter dat mijn mist lampen voor niet werken. Het groene lampje Brand wel als ik de knop in druk en ik hoor ook een relais klikken. Een lamp ziet er nog nieuw uit en die andere zou misschien wel kapot kunnen zijn. Maar als ik de draadjes van de lamp die uit de bumper komen zegmaar meet dan staat er 14 volt ongeveer op en als ik de lamp uitzet dan staat er ook 14 volt op. Dit hoort niet zo te zijn neem ik aan? Ik wil vanmiddag ook beide lampjes nog even doormeten om zeker te zijn dat ze kapot zijn. Weet iemand wat het anders kan zijn? Mvg
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: mistlampen werken niet

Bericht door SkippyMX3 »

Weer je zeker dat je goed meet?? Als er al 14 volt op staat moet dit met lopende motor zijn. Anders kan het al niet eens.
En als je zo'n spanning meet moet het je lampje zijn die stuk is. Maar een lampje hoef je over het algemeen niet door te meten daar ist vaak zo wel aan te zien of ie stuk is of niet. En anders moet je er ff goed tegenaan tikken met je vinger. Wil ook wel eens duidelijkheid geven
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
mx3rsd
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mei 2014, 19:51
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Re: mistlampen werken niet

Bericht door mx3rsd »

Een lampje was inderdaad stuk en de andere deed het pas toen ik die verwisselde met de kapotte lamp. Misschien een beetje slecht contact gehad. Toch bedankt in ieder geval!
Plaats reactie