K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door JForce »

SkippyMX3 schreef:Heeft een curved neck ZE ook al 196 pk?? Ik dacht dat die rond de 180 zaten

En waar staat J spec eigenlijk voor??



Indien je een curved neck ZE uit japan (en dat is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig als de koppen code checken) hebt zal die rond de 190pk zitten.

Maar goed wat er echt toe doet is het aantal pk wat overblijft op de wielen.
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door matthyssie »

Zo'n KFZE 170 pk lijkt me eerlijk gezegd veel vetter dan een KLZE. Lekker toerengretig en past beter bij de auto vind ik. 2.5V6 is een beetje 'too much' naar mijn mening.

Iemand zo'n blokje liggen toevallig? :mrgreen:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door JForce »

Denk niet dat je die gaat vinden.

Je hebt nog meer kans m zelf te "maken".


2.0 liter blok van een 323f + KL31 nokken assen + 10:1 zuigers. + Tune.


Hoezo is een ZE niet toerengretig dan?
matthyssie
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:20
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Fryslân

Re: K8DE vs. K8ZE (JDM K8)

Bericht door matthyssie »

Dat zeg ik niet :mrgreen:
Plaats reactie