INHOUDEN MX3 V6

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door WhiteFinish »

Ik den ook echt dat je ontsteking het aan het begeven is.

Je kan ook de auto eens uitlezen mbv de LED methode. Wellicht dat er nog een foutcode is.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
pronk91
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2012, 21:40

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door pronk91 »

Ontsteking en lmm heb ik ook nog voor je liggen!
Gebruikersavatar
mafkees270593NL
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2013, 10:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1993
Locatie: helmond

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door mafkees270593NL »

Gisteren een half uur met een monteur gesproken en die dacht wss dat de bregrenzer ofzo van de oliepimp kapot was. Hierdoor is de olie druk veelste hoog en perst die dus overal de olie naar toe( carterontluchting, inlaat, door alle pakkingen etc) hij zei dat het maken hiervan wel eens een heel duur geintje kon worden..


Klinkt dit iemand bekent in de oren?

En de ontsteking heb ik niet nagekeken want ik snap totaal niet wat je daaraan moet kijken/hoe dat moet???


Mvg
Burn rubber, not your soul
Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door SkippyMX3 »

Die moet je ook niet nakijken. Gewoon uitwisselen en kijken of die dan beter is. Er zijn er al meerdere die m je aangeboden hebben. Ik zou daar even contact mee opnemen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door JForce »

mafkees270593NL schreef:Gisteren een half uur met een monteur gesproken en die dacht wss dat de bregrenzer ofzo van de oliepimp kapot was. Hierdoor is de olie druk veelste hoog en perst die dus overal de olie naar toe( carterontluchting, inlaat, door alle pakkingen etc) hij zei dat het maken hiervan wel eens een heel duur geintje kon worden..

Mvg



Hoe heeft hij dit geconstateerd?


Als er olie door je inlaat loopt verband je dat ook dus dan moet ie roken als een gek.


Als de oliepomp kapot is gaat de druk omlaag niet omhoog, omhoog kan worden veroorzaakt door een verstopping of het niet vervangen van olie en filter........

Heb je foto van je bougie? Op welke manier is hij wit? Alleen het keramische midden, of een soort wit poeder op de hele bougie?


In zijn vrij hoeveel toeren kan je draaien? blijft ie ook hangen?


Check ook je pcv (zwart ding, zit voor op het voorste kleppendeksel, zwarte 90 graden buisje met slang naar intake.)



Daarbij is het geval van de olie waarschijn een los probleem van het inhouden.

Grote kans dat het de ontsteking is.


Wat nog kan is dat er niet genoeg benzine wordt geleverd, dat kan ook witte bougies veroorzaken.


Evt nog een video maken van het probleem/ foto bougie & gasklep.
Gebruikersavatar
mafkees270593NL
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2013, 10:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1993
Locatie: helmond

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door mafkees270593NL »

Hallo,

Ik heb het tuutje uit de kleppendeksel naar de intake los gemaakt van elkaar en de ingang op de inlaat afgedicht. Hij rijd goed tot na een bepaalde tijd. Dan gaat die inhouden opt moment dat je gas geeft. Net aldof half gas hetzelfde is als vol gas en stijgt niet naar de toeren boven de 4500. Bougie worden dan ook pik zwart wanneer dit aan de gang is. De bougies waren eerst het elektrode deel wit met koffiekleurige vlekjes en de rand was zwart

Is dit nog steeds een geval van ontsteking? Kan de ontsteking het na een rit van onbepaalde tijd gaan raar doen en hierdoor dus dit veroorzaken?

Sorry voor al het vele gepost maar wil echt graag het juiste probleem weten want het geld ligt voor mij niet voor het oprapen dus kan niet in het wilde weg alles gaam vervangen.

De oliefilter ga ik zaterdag vervangen, mss dat dat al een verschil zal maken.

Mvg

Andy
Burn rubber, not your soul
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door JForce »

Bougie nat zwart is olie , bougie droog zwart is benzine.


Als de onsteking niet werkt gaat er veel onverbrande benzine door de onstekingskamer. Dan word de bougie zwart, dit heeft ook tot gevolg dat de uitlaat gaat ploffen. De benzine ontbrand in de uitlaat.
Gebruikersavatar
mafkees270593NL
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mei 2013, 10:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1993
Locatie: helmond

Re: INHOUDEN MX3 V6

Bericht door mafkees270593NL »

Ik ga dus gewoon de ontsteking vervangen, hopelijk is dan al dit gekut afgelopen.


Iemand nog een ontsteking liggen?
Burn rubber, not your soul
Afbeelding
Plaats reactie