curved nek of longneck
Moderator: Moderators
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
curved nek of longneck
wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.
mr.koekoek
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
Re: curved nek of longneck
wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor
mr.koekoek
Re: curved nek of longneck
mr.koekoek schreef:wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor
Past niet.
mr.koekoek schreef:wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.
Curved
kl-01 nokken assen
+ meer low end vermogen.
- minder vermogen +/- 190
- opletten dat je echt een "KL-ZE" koopt, er is ook een curved neck KLDE, met KLDE zuigers. En er is een curved neck met KLDE koppen, KL-ZE zuigers en een curved neck intake. En een met KL-ZE koppen, KLZE zuigers en een curved neck intake.
Long Neck (officiele ZE)
kl-31 nokken assen
+ meer high end vermogen
+ meer vermogen +/- 200
- accu past niet meer waar hij oorspronkelijk zit
Zie ook : http://www.oocities.org/viv95pgt/klze.html
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: curved nek of longneck
Heb je een 1.6 motor er in? Dan kan je beter een V6 kopen en daar dan een 2.5L er in zetten. Van een 1.6 naar een V6 is heel veel werk en geld. Denk bijvoorbeeld aan ander subframe andere remmen. Beide blokken passen maar een curvedneck is minder werk met er in te zetten.
- Fidoo
- Co-Pilot
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Groningen
Re: curved nek of longneck
Van 1.6 naar v6 2.5 is zonde van je geld. Je bent goedkoper uit als je v6 mx-3 koopt + 2.5 blok los er bij
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
Re: curved nek of longneck
ja ik heb zelf een 1.6 tis me eerste auto maar die 1.6 is gewoon k*t dus denk gooi ff ander blok in maar als het hele sub frame om moet is het nog al flink werk ja denk dat ik dan maar kijk voor een v6 en dan daar een klze in moet hangen
mr.koekoek
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: curved nek of longneck
De eigenlijke vraag is curved vs longneck.
Ik zou zeggen longneck... zit meer vermogen in.
Maar de reden om voor een van de blokken te gaan is niet echt geweldig.
Het gaat je ontzettend veel tijd (en waarschijnlijk geld) kosten om van 4 cil naar v6 te gaan.
Tevens zijn versnellingsbakken tussen 4 en 6 cilinder anders en niet uitwisselbaar.
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
Ik zou zeggen longneck... zit meer vermogen in.
Maar de reden om voor een van de blokken te gaan is niet echt geweldig.
Het gaat je ontzettend veel tijd (en waarschijnlijk geld) kosten om van 4 cil naar v6 te gaan.
Tevens zijn versnellingsbakken tussen 4 en 6 cilinder anders en niet uitwisselbaar.
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- mr.koekoek
- Co-Pilot
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 28 apr 2013, 15:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: wieringerwerf noord holland
Re: curved nek of longneck
WhiteFinish schreef:
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
waar kan ik zoon blok vinden danh??in wat voor auto zitten die???
mr.koekoek
- Fidoo
- Co-Pilot
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Groningen
Re: curved nek of longneck
323tjes en volgens mij ook mx-5jes
Re: curved nek of longneck
die van een Mx3 is wat lastiger inbouwen (achterwielaandrijver)
BP = 1.8GT blok uit een 323 type (f)BG van begin 90
BP = 1.8GT blok uit een 323 type (f)BG van begin 90