Rooiepeen schreef:Gekeken naar de Mx-3 van mij en de Mx-5 van me meisie is de Mx-3 lang niet zo rot als de Mx-5
Dorpels van de Mx-5 is echt drama. Ik sluit het natuurlijk niet uit, maar uit ervaring zeg ik dat de Mx-3 betere dorpels heeft als een Mx-5.
Dat is meestal het gevolg van verstopte afwatering van het dakje in de dorpel hoeken.
Of wat ook wel voorkomt te brede velgen en banden zodat de schermrand af en toe wordt geraakt en gaat roesten .
De mx-3 is qua body erg goed.
Belangrijkste is op de remleiding over de achteras te letten en de 'bochtjes'' net voor de as.Dat is nogal eens het afkeur punt bij de mx3 rn 323's uit die jaren.
Verder weinig roest problemen , maar altijd kijken het hangt altijd af van hoe ermee is omgegaan.
Verder zijn de deurrubbers een beetje snel beschadigd en dus een puntje om op te letten , maar die kan je altijd gewoon nieuw kopen natuurlijk.
Ik heb zelf pas een 93 er gekjocht en vroeger een v6 uit 93 gehad.
waen/.zijn beide nette niet versleutelde auto's met spoiler en verlagingen etc en die zijn dan meestal ook goed.
Ik zou vooral de hobby-isten auto meiden met andere bumpers en lampen etc ,dat zijn vaak auto''s waar onderhoud ook zelf wordt gedaan en dat is altijd spannend.