1.8 v6 motor wordt te heet

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

ik zie een klusje aankomen hihih :bier:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

:mrgreen: Distributie vervangen nummer 22? :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

:bier: mooi dan kan binnen kort het tarief naar beneden, wegens
enorme tijdsbesparing op de klus hahahaha :bla:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
TMolenaar
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2012, 15:22

Bericht door TMolenaar »

Binnenkort?!?!? Beter per direct! :D
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

dacht het niet. prijs is vaste lage prijs. net als bcc. :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
RobinV
New member
New member
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 sep 2009, 11:49

Bericht door RobinV »

xedos schreef:dacht het niet. prijs is vaste lage prijs. net als bcc. :mrgreen:


Vergeet de Hiiiiiiiigh service niet! :mrgreen:
TMolenaar
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 okt 2012, 15:22

Re: 1.8 v6 motor wordt te heet

Bericht door TMolenaar »

Hallo beste mensen,

Nog even een reactie wat betreft dit probleem (handig voor mensen die ook dit probleem hebben misschien).

Het probleem bleek helemaal in de motor te zitten, daar zitten blijkbaar enorm veel koelwaterslangen en 1tje daarvan zaten 2 gaten in.
Dit hebben ze gelast en een extra buis erom gedaan.

Vervolgens heb ik er 2 weken lang probleemloos korte stukken mee gereden (8km). Daarna 1 keer een stuk van 30 km(140 km/u) en toen ging hij weer lekken. Volgens de garage bouwde de auto te veel druk op waardoor er een slang losgeschoten was. Daarna nog een keer een slang losgeschoten.. idem oorzaak..

Inmiddels heb ik de mx3 ingeruild voor een andere zilvergrijze mx3 nieuwe type met 95000 NAP uit 1998 en zo goed als waterdichte onderhoudshistorie! :)

Groeten Terry.

ps. er kan een slotje op dit topic.
Gesloten