@Brutus
Moderator: Moderators
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Hallo Mensen,
Hierbij na lange tijd weer eens een update aan mijn auto.
Na lang zoeken heb ik nieuwe velgen op de auto laten leggen. In eerste instantie wilde ik graag van Mangels de Driver velgen maar deze waren nergens meer te krijgen. Uit eindelijk zijn het de OZ Hydra's geworden.
Op de velgen liggen Kumho banden. Dit is de standaard band welke geleverd word bij de Mazda Dealer. Dit alles heb ik voor een mooie prijs gekregen bij de dealer.
Verder heb ik vorig jaar mijn Type 2 lampen voor Type 1 omgeruild in verband met het slechte lichtbeeld.
Hieronder het resultaat:
Eind dit jaar staat het volgende in de planning:
Ik ben bij een lokale tuningshop geweest (k-a-r-s) wellicht bekend bij sommige aangezien hij een soort pimp my ride europe heeft gedaan.
- Motorkap doorlassen.
- bumper lassen onder de koplampen zodat dit weer netjes uitziet.
- tevens de bumper laten spuiten en bijwerken aangezien deze nogal beschadigd is door de vorige eigenaar.
- Als het budget het toelaat een mooie stille RVS uitlaat.
Dit was het weer voor even.
Groeten Michaël.
Hierbij na lange tijd weer eens een update aan mijn auto.
Na lang zoeken heb ik nieuwe velgen op de auto laten leggen. In eerste instantie wilde ik graag van Mangels de Driver velgen maar deze waren nergens meer te krijgen. Uit eindelijk zijn het de OZ Hydra's geworden.
Op de velgen liggen Kumho banden. Dit is de standaard band welke geleverd word bij de Mazda Dealer. Dit alles heb ik voor een mooie prijs gekregen bij de dealer.
Verder heb ik vorig jaar mijn Type 2 lampen voor Type 1 omgeruild in verband met het slechte lichtbeeld.
Hieronder het resultaat:
Eind dit jaar staat het volgende in de planning:
Ik ben bij een lokale tuningshop geweest (k-a-r-s) wellicht bekend bij sommige aangezien hij een soort pimp my ride europe heeft gedaan.
- Motorkap doorlassen.
- bumper lassen onder de koplampen zodat dit weer netjes uitziet.
- tevens de bumper laten spuiten en bijwerken aangezien deze nogal beschadigd is door de vorige eigenaar.
- Als het budget het toelaat een mooie stille RVS uitlaat.
Dit was het weer voor even.
Groeten Michaël.
Laatst gewijzigd door Brutus op 28 jun 2012, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Co-Pilot
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54
Brutus schreef:Hallo Mensen,
Hierbij na lange tijd weer eens een update aan mijn auto.
Na lang zoeken heb ik nieuwe velgen op de auto laten leggen. In eerste instantie wilde ik graag van Mangels de Driver velgen maar deze waren nergens meer te krijgen. Uit eindelijk zijn het de OZ Hydra's geworden.
Op de velgen liggen Kumho banden. Dit is de standaard band welke geleverd word bij de Mazda Dealer. Dit alles heb ik voor een mooie prijs gekregen bij de dealer.
Verder heb ik vorig jaar mijn Type 2 lampen voor Type 1 omgeruild in verband met het slechte lichtbeeld.
Hieronder het resultaat:
Eind dit jaar staat het volgende in de planning:
Ik ben bij een lokale tuningshop geweest (k-a-r-s) wellicht bekend bij sommige aangezien hij een soort pimp my ride europe heeft gedaan.
- Motorkap doorlassen.
- bumper lassen onder de koplampen zodat dit weer netjes uitziet.
- tevens de bumper laten spuiten en bijwerken aangezien deze nogal beschadigd is door de vorige eigenaar.
- Als het budget het toelaat een mooie stille RVS uitlaat.
Dit was het weer voor even.
Groeten Michaël.
K-A-R-S Is echt vet, die doet goeie dingen :D kom er weleens in de buurt en daar heeft ie een vette VW staan op rooie STALEN 18"inch velgen...
Me a like Mx-3
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
@Stephanv6: Waarom ben je jaloers op mijn lampen?
@mentalejellemx-3: Dat is zijn eigen wagen. is wel een coole gast en leverd erg goed werk voor een betaalbare prijs.
Een nog groter voordeel is dat ik 4 blokken verder mijn werk heb. Kan ik daar fijn de voorbereidingen doen en dan naar beneden rollen bij hem de garage in.
Greetz Brutus
@mentalejellemx-3: Dat is zijn eigen wagen. is wel een coole gast en leverd erg goed werk voor een betaalbare prijs.
Een nog groter voordeel is dat ik 4 blokken verder mijn werk heb. Kan ik daar fijn de voorbereidingen doen en dan naar beneden rollen bij hem de garage in.
Greetz Brutus
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
Beste mensen,
Ik zal dit topic eens van de stoffige plank halen...
Ik heb sinds vandaag een werkende Airco in mijn auto. Ik ben er erg blij mee en vooral een beetje trots om mezelf dat dit allemaal in mijn eentje is gelukt.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar vorig jaar ben ik toevallig op de sloop (94 1.6 model) een airco tegengekomen. Nadat de verkoper er €75,- voor wilde hebben heb ik alles uitgebouwd en bij mij proberen in te bouwen. Helaas is hierbij de condensor stuk gegaan (afgebroken leiding). Ik moet zeggen met dat aluminium moet je erg voorzichtig zijn want het is niet bepaald sterk.
Hierna ben ik vorig jaar op zoek gegaan naar een andere condensor. Op een andere sloop in de buurt een amerikaanse MX3 gevonden wederom met een airco. Deze meneer wilde er alleen helaas €150 euro voor hebben, maar toch gekocht. Ik ben lekker aan het sleutelen en mijn mandje aan het vullen zie ik ineens dat het allemaal spullen zijn welke geschikt zijn voor het koude middel R134a. (dat wat wel nog afgevuld mag worden).
Toen de keuze gemaakt om deze in te bouwen aangezien deze veel makkelijker gevuld kan worden. Bij een speciaal bedrijf alle slangen laten spoelen. Deze zelf van de buitenkant met de dremel opgeschuurd zodat ze weer netjes uitzien en daarna ingebouwd in de auto. Vandaag bij de dealer geweest en daar werd deze netjes afgevuld. Met als resultaat een lekkere koele wind door de auto.
Aangezien ik enkele dingen nieuw heb gekocht en enkele complete sets heb uitgebouwd heb ik ook nog enkele dingen te koop staan zoals in andere topics is te zien.
Te denken valt dan aan:
- Kabelboom
- Condensor
- Compressor
- Verdamper
- Leidingen
- Aansluit materiaal.
Mocht je interesse hebben dan kan je me altijd een PM sturen.
Groeten Brutus.
Ik zal dit topic eens van de stoffige plank halen...
Ik heb sinds vandaag een werkende Airco in mijn auto. Ik ben er erg blij mee en vooral een beetje trots om mezelf dat dit allemaal in mijn eentje is gelukt.
Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar vorig jaar ben ik toevallig op de sloop (94 1.6 model) een airco tegengekomen. Nadat de verkoper er €75,- voor wilde hebben heb ik alles uitgebouwd en bij mij proberen in te bouwen. Helaas is hierbij de condensor stuk gegaan (afgebroken leiding). Ik moet zeggen met dat aluminium moet je erg voorzichtig zijn want het is niet bepaald sterk.
Hierna ben ik vorig jaar op zoek gegaan naar een andere condensor. Op een andere sloop in de buurt een amerikaanse MX3 gevonden wederom met een airco. Deze meneer wilde er alleen helaas €150 euro voor hebben, maar toch gekocht. Ik ben lekker aan het sleutelen en mijn mandje aan het vullen zie ik ineens dat het allemaal spullen zijn welke geschikt zijn voor het koude middel R134a. (dat wat wel nog afgevuld mag worden).
Toen de keuze gemaakt om deze in te bouwen aangezien deze veel makkelijker gevuld kan worden. Bij een speciaal bedrijf alle slangen laten spoelen. Deze zelf van de buitenkant met de dremel opgeschuurd zodat ze weer netjes uitzien en daarna ingebouwd in de auto. Vandaag bij de dealer geweest en daar werd deze netjes afgevuld. Met als resultaat een lekkere koele wind door de auto.
Aangezien ik enkele dingen nieuw heb gekocht en enkele complete sets heb uitgebouwd heb ik ook nog enkele dingen te koop staan zoals in andere topics is te zien.
Te denken valt dan aan:
- Kabelboom
- Condensor
- Compressor
- Verdamper
- Leidingen
- Aansluit materiaal.
Mocht je interesse hebben dan kan je me altijd een PM sturen.
Groeten Brutus.
- Brutus
- Co-Pilot
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
MX3V6_DH schreef:Ik vind het knap dat dit je zelf gelukt is, ik doe het je niet na
Haha thnx. Het was ook best wel een uitdaging maar heb er gewoon een project van gemaakt. Gelukkig helpen de werkplaatshandboeken je al een heel eind op weg. Verder vind ik het belangrijk om alles rustig aan te doen.
Groeten Brutus.