Ontstoringsfilter

12volt media / In Car Electronics

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

Het zal niet zo zeer je instellingen zijn in je radio maar je gain op je versterker

Het kan ook nog iets anders zijn maar dat zou betekenen dat je radio kapot is.

Je kan namelijk je schijdings filter van je rca uit gang op blasen dan krijg je ook dit probleem
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

DJ_MIKE schreef:Het zal niet zo zeer je instellingen zijn in je radio maar je gain op je versterker

Het kan ook nog iets anders zijn maar dat zou betekenen dat je radio kapot is.

Je kan namelijk je schijdings filter van je rca uit gang op blasen dan krijg je ook dit probleem


Ahh zo, nouja het is een actieve sub met versterker ingebouwd :mrgreen:!

Maar dan zal ik eens even kijken of ik aan een andere radio kan komen om het even te testen, en dan maar zien wat het word!

Bedankt voor de hulp en zal Maandag weer even verder zoeken :bier:
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Jaja, je gain wat dichtdraaien en het is weg. Net zoals ik de radio zo ver dichtdraai dat ik geen ruis mee hoor.

Het is een signaal van buitenaf, wat helemaal niets te maken heeft met je subwoorfer of versterker(tenzij je een zeer slechte massa hebt). Als je je tulpstekkers eruit haalt, en het is dan weg, heeft het niks met een instelling te maken, want hij schrijft toch ook, dat de storing ophoud als hij de RCA eruit trekt. En ik neem aan, dat de storing niet waarneembaar is op je deurluidsprekers, die gewoon direct op de radio zijn aangesloten.
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

PascalMX3 schreef:Jaja, je gain wat dichtdraaien en het is weg. Net zoals ik de radio zo ver dichtdraai dat ik geen ruis mee hoor.

Het is een signaal van buitenaf, wat helemaal niets te maken heeft met je subwoorfer of versterker(tenzij je een zeer slechte massa hebt). Als je je tulpstekkers eruit haalt, en het is dan weg, heeft het niks met een instelling te maken, want hij schrijft toch ook, dat de storing ophoud als hij de RCA eruit trekt. En ik neem aan, dat de storing niet waarneembaar is op je deurluidsprekers, die gewoon direct op de radio zijn aangesloten.


Dat klopt, hij stoort over de RCA en de storing is verder over geen 1 speaker te horen, alleen maar over mijn woofer, zou een condensator tussen de + van de versterker helpen?
En wij gaan deze week de ontsteking vervangen dus hopen dat de storing komt door een slechte ontsteking, als dat kan?!
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

De +kabel kan de oorzaak niet zijn. Een aardlus ontstaat als je 2 massapunten met elkaar verbind. Tuurlijk kan een dynamo, ontsteking, benzinepomp storen, dus wie weet een andere ontsteking kan de oplossing zijn.

Maar als je geen rariteiten hoort op je speakers die direct zijn verbonden met de output van je radio, en het zit wel op je actieve sub, dan kan het 2 dingen zijn, je RCA kabel of je versterker(massa).

Het probleem wat jij hebt, heb ik ook gehad. Mijn oplossing was 50mm2 massakabel van accu naar versterkers, dus niks loopt nu meer via het chassis. Heb er veel over gelezen, dit probleem, en het is vaak giswerk, en maar blijven proberen; ander massapunt, andere rca kabel, andere HU etc etc.

Succes
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

oja, soms zit er achterop het midden van radio een stukje schroefdraad. Probeer eens een stuk kabel vanaf dat punt naar je -pool van je accu te brengen, zodat je ook zeker goed massa op de radio hebt.
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Ik zal het zo snel mogelijk in praktijk brengen, bedankt en ik houd het hier op de hoogte!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

PascalMX3 schreef:De +kabel kan de oorzaak niet zijn. Een aardlus ontstaat als je 2 massapunten met elkaar verbind. Tuurlijk kan een dynamo, ontsteking, benzinepomp storen, dus wie weet een andere ontsteking kan de oplossing zijn.

Maar als je geen rariteiten hoort op je speakers die direct zijn verbonden met de output van je radio, en het zit wel op je actieve sub, dan kan het 2 dingen zijn, je RCA kabel of je versterker(massa).

Het probleem wat jij hebt, heb ik ook gehad. Mijn oplossing was 50mm2 massakabel van accu naar versterkers, dus niks loopt nu meer via het chassis. Heb er veel over gelezen, dit probleem, en het is vaak giswerk, en maar blijven proberen; ander massapunt, andere rca kabel, andere HU etc etc.

Succes


Helaas andere massa punten is niet de oplossing, ik heb de versterker rechtstreeks in contact gebracht met de massa van de accu en ook de radio er bij op, maar nog steeds heb ik er last van.
Morgen neemt een vriend van me een RCA kabel mee om de RCA in alle posities te proberen en kijken of ik er dan nog last van heb.
Zoja, dan wacht ik eerst de APK af omdat dan de ontsteking word vervangen omdat ik zelf geen stroboscoop heb, als hij dan nog stoort heb ik het besluit genomen om de Caliber LT1 ground loop isolator tussen te zetten omdat deze minder filtert dan de LT2 (met een ground loop isolator "Caliber LT2" is namelijk de brom weg + een heel stuk van mijn warme klanken van de woofer maar het is niet anders)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Ik heb na lang zoeken eindelijk het probleem gevonden!

Omdat Magnat sinds de afgelopen paar jaar kwalitatief niet super goed meer schijnt te zijn, zit in mijn actieve subwoofer een behoorlijk slechte kwaliteits versterker, dus de dynamoruis heb ik over mijn versterker, dus de oplossing, een goeie andere woofer kopen + een goeie externe versterker, dat word een aantal maandjes sparen :mrgreen:!

Toch bedankt voor de info, de snelle reacties en het meedenken!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeffmx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: W-city

Bericht door Jeffmx-3 »

Omdat ik nu eerst rustig aan ga beginnen met sparen omdat er toch wel veel geld in de MX zit, heb ik eerst een laag impedantie filter gekocht extra geïsoleerd, en het geluid uit mijn woofer is precies het zelfde maar de ruis is weg!

Het kan dus eerst nog wel even mee zo!

Nogmaals bedankt voor het mee denken!
Afbeelding
Plaats reactie