Mazda mx3 opknapper

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sinteza
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 11:25

Mazda mx3 opknapper

Bericht door Sinteza »

Hallo daar,
Ik zal vast beginnen met het slechte nieuws en dat is dat ik in deze post geen foto's zal plaatsen omdat dat op het moment even niet mogelijk is.

Ik heb een poosje geleden een mx3 gekocht waaraan het onderhoud wat achterwege gelaten was omdat dit voor de vorige eigenaresse niet meer te betalen was, toen ik de auto kocht was er een hele lijst met gebreken

Aantal dingen:
- bumper was antraciet, terwijl de auto blauw is
- embleem van motorkap miste
- demperwol hing tot aan de grond
- olie bij bougies en olie geur in de auto (lekke kleppendekselpakking)
- tank klepje wou niet meer dicht
- een van de velgen kapot en profiel was zwaar naar de *****
- spatbprd links voor miste
en nog een hele lijst aan andere dingen.

Het eerste plan is repareren waar nodig is en vanaf dan de auto (vooral optisch) tunen. Ze krijgt een standaard uitlaat waarvan de 2 buizen die eruit komen wat aangepast worden zodat ze mooi uit de kappen komen (iemand enig idee of dit een probleem word met apk ?). Verder krijgt ze een complete Pakfeifer bodykit en nieuwe 15'' velgen.
Ik ga dr zelf met een kennis van me 2 kleur spuiten en denk dat die Zwart-Groen word.

Foto's volgen binnenkort.

M.v.g
Sin
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

De demper maakt voor de apk niet uit, als hij maar gasdicht is en *deugdelijk* bevestigd is ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Sinteza
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 11:25

Bericht door Sinteza »

Mooi zo, heb ondertussen in de werk plaats al even een mooi ontwerp gemaakt, twijfel alleen over het gewicht van de stukjes, aangezien het van staal is en het toch nog redelijk dik is.

Heb de ronde stukken eraf gehaald en vervangen door 2 rechthoekige stukken die na 7,5 cm 40 graden omhoog buigt en onder die hoek van 40 graden uit het racegaas steekt... het gaat nou eenmaal om de details ;)


Kleuren ben ik nog steeds niet uit, ik zit te denken aan metallic zwart met zilver/grijs details op en in de auto of de auto wat sportiever te maken door felle kleuren te gebruiken..
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Ik ben benieuwt wat het gaat worden.
Sinteza
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 11:25

Bericht door Sinteza »

Heb eindelijk alles binnen, na dit weekend +/- totaal bijna 1000km te hebben afgereisd door Nederland voor onderdelen, ik ga deze en volgende week beginnen met het repareren van de scheurtjes in de bodykit en over 2 weken vol aan de slag om dr weer op en top te krijgen,

Tot nu toe denk ik dat de auto metallic zwart word met een bescheiden zilveren vlam bij de voorwielen en verder alle details in en op de auto ook in het zilver/chroom/grijs.
Sinteza
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jan 2012, 11:25

Bericht door Sinteza »

Vandaag weer een fijne verrassing, zou even de nieuwe velgen eronder zetten en ging er vanuit dat dit geen probleem was (aangezien ik al eens eerder 2 velgen los had gehaald van de auto).

Nouja was dus mooi aan het sleutelen, moer 1 eruit, 2 en 3 volgen, daarna de anti diefstal moer.... mooi niet dus... de vorige eigenaar heeft die moer zo lopen verkrachten dat de bout er niet meer op wil waardoor ik hem dus niet meer los kan draaien... volgende week dus maar even naar de garage brengen en los laten halen :?
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Zijn die anti diefstal moeren er al af? anders kan je proberen er een dop overheen te draaien :mrgreen: ....beetje praktijkervaring :oops:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
Jdmx3
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 jan 2011, 16:16
Locatie: Gelderland

Bericht door Jdmx3 »

indd gewoon een dopsleutel waarmee je de andere bouten los gehaald heb flink er tegen aan tikken, dan draai je hem zo los.


Heb het ook gedaan toen ik de slotbout kwijt was.
Creonpower
Plaats reactie