geen signaal op obd1

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gesloten
pronk91
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2012, 21:40

geen signaal op obd1

Bericht door pronk91 »

Hallo het probleem is , als ik me auto wil uitlezen met het ledje krijg ik helemaal geen signaal. De reden dat ik m wil uitlezen is hij loopt hoog stationair en erg onzuinig ongeveer 1 op 6 het gaat om een 1.8 v6 van 92 ik denk zelf dat de vorige eigenaar de draden voor t uitlezen tegen elkaar heb gehouden zit er een zekering tussen de stekker en de computer of zal de computer doorgefikt zijn?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Moeilijk te zeggen waar het aan ligt.
Kijk alle zekeringen even na en volg het stappenplan in de FAQ om je auto uit te lezen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Jaapio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 sep 2004, 09:47
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Deventer

Bericht door Jaapio »

hey,

er zit geen zekering tussen de computer en het diagnosekastje.
Ik heb reeds alle kabelbomen en diagrammen doorgenomen voor het ombouwen van obd2 naar 1.

tijd terug had ik ook zelf wat gemaakt om de auto uit te lezen, een willekeurig ledje tussen simpel twee draadjes en die deed het goed. deze ben ik kwijt geraakt en heb weer een nieuwe gemaakt precies dezelfde net een ander type led lampje deed helemaal niks. hier kan dus verschil inzitten.

Heb je met de multimeter gemeten of er überhaupt een puls komt?
"Professional soldiers are predictable, but the world is full of dangerous amateurs"
pronk91
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2012, 21:40

Bericht door pronk91 »

Nee heb nog niet geprobeerd met een multimeter ik gebruik een proeflampje om te kijken wat erin staat zal zo even een andere proberen
pronk91
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2012, 21:40

Bericht door pronk91 »

hij ken dicht het lag inderdaad aan het ledje wat ik gebruikte.
Gesloten