onderstel MX-3 hetzelfde als een 323F BG?

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Martin b
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2011, 06:31

onderstel MX-3 hetzelfde als een 323F BG?

Bericht door Martin b »

ladies en jerrycan's,

ik ben martin, 23 jaar en in het bezit van een 323F bg. nou is het misschien een beetje raar maar ik heb de volgende vraag en niemand kon mij nog helpen dus ik hoop dat jullie dat wel kunnen,

ik ben bezig met een 323 om daar een GTX motor in te hangen. de 323 is in zijn vorige leven een 1.6 geweest dus trommels achter een 18v remmen voor, ook de bak past wel maar is zwakker dan de bak van een 1.8 met dubbele nokkenas. nu ben ik op zoek naar de gehele transmissie, remmerij en ophanging van een 323, maar zoals misschien bij jullie ook al het geval is zijn deze onderdelen heel schaars aan het worden.

nu is er bij ons een sloperij in de buurt die wel een aantal mx-3tjes heeft staan met 22v remmen,fusee's,aandrijfassen,versnellingsbak,vliegwiel en achteras.

nou is mijn vraag, in hoeverre zijn de onderdelen van een BG en een mx-3 uitwisselbaar? en zijn de onderdelen van een mx-3 v6 ook weer anders dan een 1.8?

ik hoop natuurlijk dat het allemaal past dan zou de onderdelen stroom kunnen beginnen en kan ik eindelijk verder met de bouw!
gr martin
turbo jonge!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Onderstel is voor 95% uitwisselbaar.

Er zijn wat kleine verschillen maar grootste gedeelte is hetzelfde.

Je zou de remsetup van een 1.8v6 kunnen nemen voor jou 323. Heb je gelijk schijfremmen achter.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

martin:

de versnellingsbak van de V6 is anders, daar heb je niks aan. Die past niet zomaar op een 1.8 4cyl.
qua versnellingsbak zou je nog eens kunnen kijken naar de 1.8 bak van een BA. Deze heeft een betere ratio dan de gt bak en is vziw sterker dan de 1.6 bak van de bg
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Martin b
New member
New member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2011, 06:31

Bericht door Martin b »

hmmzzz...op het mazda forum zeggen ze dat de bak van een 1.8 BA weer zwakker is als een gt bak. maar dan de achteras past is heel erg welkome info!
zit alleen nog te twijfelen of ik de f niet achterwiel aangedreven zal maken maar ik denk dan dat te veel werk wordt. de bak van een mx-5 past al op een gtx motor maar dan de achterkant....ik heb geen idee of de achterophanging een beetje wil passen op een BG en een GTX achterkant met differentieel is bina niet te betalen dus het zal wel een voorwielaandrijver worden.

maar in een mx-3 liggen toch ook 1.8 blokken met dubbele nokkenassen?

past daar ook de bak+aandrijfassen van?
turbo jonge!
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

de 1.8 van een mx3 is een 6pitter.

vergeet trouwens niet dat als je de bak van een mx5 zou willen monteren dat de motor in de lengte komt ipv dwars...
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Als ik hier op in mag haken( durf niet weer een nieuw topic te openen :oops: ;) )
Zou het kunnen dat
Mazda 323 FBA 94-98 UltraRacing 4-Point Front Lower Brace
Afbeelding
past op een mx3?
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

ik denk het niet, bovendien komt dat ding veel te laag en loop je het risico om hem eronderuit te rijden (of erger)
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Waar wordt deze vastgemaakt? Op welke punten?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Hoacs
New member
New member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007, 17:29

Bericht door Hoacs »

Heb deze ook onder mijn 323bg zitten en zit erg laag inderdaad al meerdere keren geraakt icm schroefset verlaging. Of die past onder mx3 durf ik niet te zeggen.
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Ok dan haak ik sowieso af denk ik;)
eerst komend seizoen is kijken hoe stjf dat ie op de weg komt te liggen :mrgreen:
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Plaats reactie