
@Jeff mx3
Moderator: Moderators
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Motoblok MX-3
hier onder een paar foto's.
het motorblok is nog niet goed schoon gemaakt dus let daar niet op.
http://imageshack.us/g/641/imag0304j.jpg/
Hier het album van het motorblok, het lijkt op een 1800 maar ik snap nog niet hoe het dan kan waarom hij toch aanduidend sneller gaat dan mijn oude mx.
Alvast bedankt
het motorblok is nog niet goed schoon gemaakt dus let daar niet op.
http://imageshack.us/g/641/imag0304j.jpg/
Hier het album van het motorblok, het lijkt op een 1800 maar ik snap nog niet hoe het dan kan waarom hij toch aanduidend sneller gaat dan mijn oude mx.
Alvast bedankt


-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de aankoop (of is het een kado?). Ik vind dat de auto er optisch netjes uitziet, maar raad je wel aan om binnenkort iets aan die dichtgetapede lucht aanzuig buis te doen. Zeer waarschijnlijk zitten daar scheuren in, dus die zou ik vervangen door een cold air intake. Heb je meteen een mooier geluid ook 


Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Dankje, het is helaas geen kado, alleen mijn ouders hebben mij hier mee verrast omdat ik nog niet goed in staat ben om zelf dingen te gaan regelen.
de auto ziet er niet goed genoeg uit, mijn vader heeft een specialistisch bedrijf dus die lapt hem even vlink op qua lak, en klopt, ik zet van de oude mx3 de flexibel stuk over, dus dat komt helemaal goed, hij is nu namelijk bijna helemaal gestript mijn vader heeft veel in de race wereld gezeten en die heeft een aantal leuke ideeën qua cold air intake zonder open lucht filter, dus ik ben daarom ook enorm benieuwd ik hou jullie op de hoogte!
Helaas zal ik de komende weken niet veel in de MX te vinden zijn, vooral niet omdat de MX er nog niet klaar voor staat, en ik ook nog niet in staat ben.
is er misschien binnenkort een meeting van de club?
dan weet ik wanneer hij er weer helemaal klaar voor moet staan namelijk xD!
de auto ziet er niet goed genoeg uit, mijn vader heeft een specialistisch bedrijf dus die lapt hem even vlink op qua lak, en klopt, ik zet van de oude mx3 de flexibel stuk over, dus dat komt helemaal goed, hij is nu namelijk bijna helemaal gestript mijn vader heeft veel in de race wereld gezeten en die heeft een aantal leuke ideeën qua cold air intake zonder open lucht filter, dus ik ben daarom ook enorm benieuwd ik hou jullie op de hoogte!
Helaas zal ik de komende weken niet veel in de MX te vinden zijn, vooral niet omdat de MX er nog niet klaar voor staat, en ik ook nog niet in staat ben.
is er misschien binnenkort een meeting van de club?
dan weet ik wanneer hij er weer helemaal klaar voor moet staan namelijk xD!

- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Helaas is het geen KL motor.
Maar het kan goed zijn dat deze motor een stuk beter is onderhouden, alle sensoren een stuk beter/frisser zijn en dan loopt je auto direct mooier/sneller.
Meetings zijn in de winterperiode een beetje minder voorkomend
Houdt de meeting agenda op het forum in de gaten en je ziet wat er voorbij komt
Maar het kan goed zijn dat deze motor een stuk beter is onderhouden, alle sensoren een stuk beter/frisser zijn en dan loopt je auto direct mooier/sneller.
Meetings zijn in de winterperiode een beetje minder voorkomend

Houdt de meeting agenda op het forum in de gaten en je ziet wat er voorbij komt

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Na een poosje niks meer van me te laten horen, zal ik het hier ook even op de hoogte houden
!
Aangezien ik geestelijk nog steeds niet "100%" ben zit ik nog steeds thuis, gelukkig heb ik een goede werkgever dus die zit mij niet te pushen en mag ik de tijd nemen voor herstel!
Dus ben ik soms even vlink bezig met de MX, ik heb in deze paar weken (samen met mijn vader, die overigens meer heeft gedaan dat ik dat kon) de complete MX uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt en vervangen wat vervangen moest worden en alles eens goed door gesmeerd, momenteel zit alles weer een beetje op zijn plaats, helaas hebben de oude baasjes van de MX hem behoorlijk slecht behandelt, en hoop nu, nu haast alles weer goed doorgesmeerd is en alles goed schoon gemaakt te hebben, hij een goed baasje aan mij heeft.
Momenteel ben ik bezig met het alarm systeem dat er in zit, het is namelijk enorm prutserig gemonteerd, er zat een alarm in dat er voor zorgde dat als je de auto op slot deed alles automatisch dicht ging (denk aan ramen, en dakje), nu mijn vader alles los haalde zagen we dat de raambedienings mechanisme aan de bestuurders kant bijna doorgebrand was door dat "oh zo mooie" alarm systeem...
I'll keep you posted
!

Aangezien ik geestelijk nog steeds niet "100%" ben zit ik nog steeds thuis, gelukkig heb ik een goede werkgever dus die zit mij niet te pushen en mag ik de tijd nemen voor herstel!
Dus ben ik soms even vlink bezig met de MX, ik heb in deze paar weken (samen met mijn vader, die overigens meer heeft gedaan dat ik dat kon) de complete MX uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt en vervangen wat vervangen moest worden en alles eens goed door gesmeerd, momenteel zit alles weer een beetje op zijn plaats, helaas hebben de oude baasjes van de MX hem behoorlijk slecht behandelt, en hoop nu, nu haast alles weer goed doorgesmeerd is en alles goed schoon gemaakt te hebben, hij een goed baasje aan mij heeft.
Momenteel ben ik bezig met het alarm systeem dat er in zit, het is namelijk enorm prutserig gemonteerd, er zat een alarm in dat er voor zorgde dat als je de auto op slot deed alles automatisch dicht ging (denk aan ramen, en dakje), nu mijn vader alles los haalde zagen we dat de raambedienings mechanisme aan de bestuurders kant bijna doorgebrand was door dat "oh zo mooie" alarm systeem...
I'll keep you posted

