hulp gevraagd opknappen MX-3

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

hulp gevraagd opknappen MX-3

Bericht door Fidoo »

Beste forum leden,

Vandaag auto voor apk en wat blijkt vorige garage heeft me flink genaaid.
Voor nieuwe APK moeten er veel dingen gebeuren die buiten mijn budget liggen. De schade post is +/- 1800€ :blink: :cry: Nu ben ik in korte tijd erg deze auto gaan waarderen en wil ik hem gaan opknappen. Nu ben ik zelf geen ervaren monteur dus had ik gehoopt dat andere MX-3 liefhebbers uit de buurt mij willen gaan helpen.

De belangrijkste afkeurpunten zijn de uitlaatlijn behalve einddemper. en schokbrekers linkerzijde. dit zijn tevens ook de grootste kosten.

Ik hoop dat er iemand is die bereid is mij te helpen desnoods tegen vergoeding. Zou het zonde vinden om afstand te moeten nemen van mijn MX-3.

Auto staat in Groningen stad, sleutelplek gaat mogelijk Zuidlaren(Drenthe tussen Groningen en Assen) worden.

Groetjes,
Arjan Aka Fidoo
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

Zou je heel graag willen helpen, maar vanaf eindhoven is dat toch wel aardig uit de richting...
suc6 ermee!

Ps, weet niet wat je afkeur was op de uitlaat maar heb nog een gloednieuwe kat liggen ;)
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Re: hulp gevraagd opknappen MX-3

Bericht door Pointy »

Fidoo schreef:Beste forum leden,

Vandaag auto voor apk en wat blijkt vorige garage heeft me flink genaaid.
Voor nieuwe APK moeten er veel dingen gebeuren die buiten mijn budget liggen. De schade post is +/- 1800€ :blink: :cry: Nu ben ik in korte tijd erg deze auto gaan waarderen en wil ik hem gaan opknappen. Nu ben ik zelf geen ervaren monteur dus had ik gehoopt dat andere MX-3 liefhebbers uit de buurt mij willen gaan helpen.

De belangrijkste afkeurpunten zijn de uitlaatlijn behalve einddemper. en schokbrekers linkerzijde. dit zijn tevens ook de grootste kosten.

Ik hoop dat er iemand is die bereid is mij te helpen desnoods tegen vergoeding. Zou het zonde vinden om afstand te moeten nemen van mijn MX-3.

Auto staat in Groningen stad, sleutelplek gaat mogelijk Zuidlaren(Drenthe tussen Groningen en Assen) worden.

Groetjes,
Arjan Aka Fidoo


Heb je een precieze lijst?
Uitlaatlijn en schokdempers zijn uitstekend zelf te doen, zelfs met weinig ervaring..
Het is echt bouten-werk..
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Re: hulp gevraagd opknappen MX-3

Bericht door JForce »

Pointy schreef:
Fidoo schreef:Beste forum leden,

Vandaag auto voor apk en wat blijkt vorige garage heeft me flink genaaid.
Voor nieuwe APK moeten er veel dingen gebeuren die buiten mijn budget liggen. De schade post is +/- 1800€ :blink: :cry: Nu ben ik in korte tijd erg deze auto gaan waarderen en wil ik hem gaan opknappen. Nu ben ik zelf geen ervaren monteur dus had ik gehoopt dat andere MX-3 liefhebbers uit de buurt mij willen gaan helpen.

De belangrijkste afkeurpunten zijn de uitlaatlijn behalve einddemper. en schokbrekers linkerzijde. dit zijn tevens ook de grootste kosten.

Ik hoop dat er iemand is die bereid is mij te helpen desnoods tegen vergoeding. Zou het zonde vinden om afstand te moeten nemen van mijn MX-3.

Auto staat in Groningen stad, sleutelplek gaat mogelijk Zuidlaren(Drenthe tussen Groningen en Assen) worden.

Groetjes,
Arjan Aka Fidoo


Heb je een precieze lijst?
Uitlaatlijn en schokdempers zijn uitstekend zelf te doen, zelfs met weinig ervaring..
Het is echt bouten-werk..



Maar je hebt wel wat redelijk gereedschap nodig.

wringijzer is handig
en veerspanners dus.
goeie doppenset ofcourse.

en gehele uitlaatlijn incl. spruitstuk? spruitstuk heb je wel es een brander nodig, word erg heet dus die bouten zijn wat broos.

Ik zou wel willen helpen, woon in friesland, maar ben zelf ook geen ervaren monteur.

Maar je moet toch een keer ervaren worden, dus ben zelf ook met de mx bezig. :P

Ik weet niet wanneer je dit van plan was, want ik heb ook niet veel tijd ofzo. (eigen mx/school/werk etc.)

Maar precieze lijst en datum wanneer zou wel handig zijn, idd.
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door Fidoo »

Zoals het nu lijkt gaat de auto richting dennis (sstennizz) we zijn nog op zoek naar de onderdelen. Heb begrepen dat uitlaat vanaf voorpijp tot einddemper moet worden vervangen. Misschien dat ik ergens goedkoop schroefsetje kan vinden is het gehele schokbreker verhaal ook verholpen.
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Fidoo schreef:Zoals het nu lijkt gaat de auto richting dennis (sstennizz) we zijn nog op zoek naar de onderdelen. Heb begrepen dat uitlaat vanaf voorpijp tot einddemper moet worden vervangen. Misschien dat ik ergens goedkoop schroefsetje kan vinden is het gehele schokbreker verhaal ook verholpen.


Ik heb de schroefset van XYZ net binnen gekregen en het ziet er goed uit.
Hetzelfde idee als K-sport en D2 alleen een stuk goedkoper! 690€
Mischien ook wel wat voor jouw.

http://www.bome-performance.nl/webshop/index.php/ss-dma-010-a.html
De schroefset staat op dit moment niet op de site door prijswijzigingen, ik was net te laat met bestellen anders had ik hem voor 645€ gehad :x
Maar je kan zo naar hem mailen en dan wordt het allemaal netjes geregeld.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Fidoo schreef:Zoals het nu lijkt gaat de auto richting dennis (sstennizz) we zijn nog op zoek naar de onderdelen. Heb begrepen dat uitlaat vanaf voorpijp tot einddemper moet worden vervangen. Misschien dat ik ergens goedkoop schroefsetje kan vinden is het gehele schokbreker verhaal ook verholpen.


ah, ok nou suc6
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Bericht door Mxmaarten3 »

ik ben een tijdje niet online geweest anders had ik eerder gereageerd..
ik werk in eelderwolde (eelde) vlak na het martini ziekenhuis,, als automonteur..
Maar iig suc6 met de mx

Grtzz
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
Gebruikersavatar
Fidoo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:19
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1992
Locatie: Groningen

Bericht door Fidoo »

Iedereen bedankt voor het aanbieden. Aangezien er meer werk in zit zal ik dus diegene hier uit de buurt wel eens een pm kunnen gaan sturen. Hoop dat ik met dennis het meeste voor elkaar kan gaan krijgen maar dat zal wel goed komen in zijn sleutelhok.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Ik woon op moment in Emmen, dus redelijk in de buurt. Als je hulp nodig bent, hoor ik het wel. Ik kan ook zorgen voor professionele veerspanners. Ik hebzelf mijn eigen MX3 ook zelf helemaal opnieuw opgebouwd; remmen revisie, ophangingen, vering etc etc
Plaats reactie