Versnellingsbak Modificatie/ verbetering

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liquid
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:41

Versnellingsbak Modificatie/ verbetering

Bericht door Liquid »

Aangezien ik op internet veel ben tegen gekomen over de zwakte van de versnellingsbak carters ben ik aan het ontwikkelen geslagen. De zwakheid zit hem met name in het lipje waar de lagers op rusten.
Zolang je Oem rijdt zijn er zo geen problemen, maar als je wat meer uit een KL-ZE wilt halen dan wil het carter van de versnellingsbak aan de bestuurders zijde nog wel eens scheuren. Hier heb ik een modificatieplaat op ontwikkeld en laten maken.

Hieronder zie je hoe de plaat is geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Om deze plaat passend te maken heb ik ook de lager passingen van het carter wat groter moeten maken. Dat is goed te zien op de volgende foto's.
Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het geheel er uit als het in elkaar zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van de binnenkant.
Afbeelding

Het heeft mij redelijk wat geld gekost om dit te laten ontwikkelen en produceren, maar dat had ik er graag voor over om deze zwakheid weg te krijgen. Mocht er trouwens iemand zoiets hebben van ik zou dit ook wel willen laat het dan even weten via een PB.

Aangezien ik nu wat minder tijd heb zal ik het verhaal morgen ofzo even wat duidelijker uitleggen.
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er dik uit Jim.

Wat zorgt er nu precies voor dat het sterker is ?
Ik meen namelijk dat je meestal je versnellings tandwielen aan gort draait (of ze worden glad geslepen of je lanceert er 1 door je bak)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie