Brandstofpomp voor de KLZE
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Als er een draai inzit en je gasklephuis wijst naar je koplamp is het curved (net zoals je originele k8)
Als het recht loopt en praktisch tegen je remvloeistof reservoir aanzit is het een long.
Als het recht loopt en niet je remvloeistof reservoir raakt is het waarschijnlijk een KLDE inlaatspruitstuk.
Als het recht loopt en praktisch tegen je remvloeistof reservoir aanzit is het een long.
Als het recht loopt en niet je remvloeistof reservoir raakt is het waarschijnlijk een KLDE inlaatspruitstuk.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Links de longneck en rechts de curvedneck (KLZE)
En dit is de shortneck/kl03 intake (klde)
Als je met de kl03 rijd dan heb je de verkeerde ecu .
De kl31/36 ecu heeft de klze vris tijden .
De kl03 intake heeft hele andere vris tijden dan die van de klze .
En daar zal je heel wat vermogen door verliezen bij verschillende toeren tallen .
Het piek vermogen zal het zelfde zijn maar je acceleratie ligt een heel stuk lager .
Je heb kans dat ze de poorten hebben aangepast zodat deze netjes aansluiten op de kl31 koppen .
De poorten van de klde en klze zijn anders .
Ook als je hier niks aan doet zal je dit iets vermogen kosten .
Maar als je het volle vermogen wil hebben (motorische gezien) dan zou ik opzoek gaan naar een curvedneck of een longneck .
Deze hebben een veel betere flow dan de kl03 .
Dus hoe dan ook met de kl03 laat je wat vermogen liggen .
En dit is de shortneck/kl03 intake (klde)
Als je met de kl03 rijd dan heb je de verkeerde ecu .
De kl31/36 ecu heeft de klze vris tijden .
De kl03 intake heeft hele andere vris tijden dan die van de klze .
En daar zal je heel wat vermogen door verliezen bij verschillende toeren tallen .
Het piek vermogen zal het zelfde zijn maar je acceleratie ligt een heel stuk lager .
Je heb kans dat ze de poorten hebben aangepast zodat deze netjes aansluiten op de kl31 koppen .
De poorten van de klde en klze zijn anders .
Ook als je hier niks aan doet zal je dit iets vermogen kosten .
Maar als je het volle vermogen wil hebben (motorische gezien) dan zou ik opzoek gaan naar een curvedneck of een longneck .
Deze hebben een veel betere flow dan de kl03 .
Dus hoe dan ook met de kl03 laat je wat vermogen liggen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
oke thanks voor de afbeeldingen, zal even kijken maar weet bijna zeker dat het een kl03/klde intake is, heb best wel het gevoel dat ik veel vermogen heb alleen ''voel'' ik de vris ook niet echt ''inkomen'' bij mijn k8 had ik rond de 3500 toeren ineens die soort stoot er in zitten, nu trekt die gewoon als het ware als 1 vloeiende lijn door zijn toeren heen..
al rijd het wel veel sneller dan de k8, had/heb ik het gevoel dat dit beter moet kunnen..
heb nu ook de originele strutbar er op zitten, dit past volgens mij bij een curved en longneck niet eens?
al rijd het wel veel sneller dan de k8, had/heb ik het gevoel dat dit beter moet kunnen..
heb nu ook de originele strutbar er op zitten, dit past volgens mij bij een curved en longneck niet eens?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Wat je nu heb is dat ze veels te laat open gaan .
klde
vris1 open bij 3250
vris2 open bij 4250
Beide dicht bij 6250
klze
vris1 open bij 4062.5
vris2 open bij 4781.25
beide dicht bij 6812.5
Je heb nu 3 grote gaten in je koppel/vermogen lijn .
vris1 gaat te laat open .
Je verliest nu vermogen bij een kleine 800 toeren .
vris2 gaat ook te laat open .
Hier verlies je ook vermogen bij een kleine 500 toeren .
Ook gaan ze te laat dicht waardoor je vermogen in elkaar zakt boven de 6250 toeren omdat ze open staan tot de 6812,5 toeren .
De kl03 flowt beter met de kleppen dicht boven de 6250 toeren dan met de kleppen open .
Kijken je intake maar effe na .
Je zal een heel hoop vermogen laten liggen als je hier niks aan doet .
klde
vris1 open bij 3250
vris2 open bij 4250
Beide dicht bij 6250
klze
vris1 open bij 4062.5
vris2 open bij 4781.25
beide dicht bij 6812.5
Je heb nu 3 grote gaten in je koppel/vermogen lijn .
vris1 gaat te laat open .
Je verliest nu vermogen bij een kleine 800 toeren .
vris2 gaat ook te laat open .
Hier verlies je ook vermogen bij een kleine 500 toeren .
Ook gaan ze te laat dicht waardoor je vermogen in elkaar zakt boven de 6250 toeren omdat ze open staan tot de 6812,5 toeren .
De kl03 flowt beter met de kleppen dicht boven de 6250 toeren dan met de kleppen open .
Kijken je intake maar effe na .
Je zal een heel hoop vermogen laten liggen als je hier niks aan doet .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
robin-mx3 schreef:Snap alleen niet wat er bedoeld werd met is aangepast, zodat de strutbar past. Wat er dan zeg maar aangepast is.
maarre dat ik de vris momenten niet goed voel, kan dit dan niet te maken hebben met de originele brandstofpomp?
Heb nu trouwens ook nog een originele achterdemper er op (geen kat)
Strutbar passend is een platje op het spruitstuk waar wat vanaf is gehaald.
Vris heeft niet te maken met je brandstofpomp.
Brandstofpomp moet het over het hele toerenbereik zijn.
Denk dat je achterdemper nauwelijks van invloed zal zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences