Tellerhuis

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Tellerhuis

Bericht door Qinx »

Hallo,

Is er iemand die toevallig een duidelijke foto heeft van de achterkant van z'n tellerhuis van NA de facelift? En als het even kan ook van de binnenkant ervan (van de witte bak dus).
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

mischien heb je er wat aan

Bericht door Marcel_mx3 »

Hai, ik zat te zoeken en heb zelf, vreemd genoeg, helemaal geen foto's gemaakt van dit project bij mij. alleen het eind resultaat....
Maar ik ben even weze zoeken op het net, en heb mischien wat voor je gevonden...
ik weet niet precies wat je zoekt maar als dit niet is wat je nodig hebt moet je het maar even zeggen...

Dit is de beschrijving van de demontage (van mijn site) :
http://home.tiscali.nl/mazdamx3/mx-3/wit/demontage.gif

en dit is denk ik wat jij zoekt... :
http://www.mazdamaniac.com/interior/gauges.htm
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Nou, die laatste website stemt me hoopvol.

ik zal eerst maar even kleur bekennen: ik rijd geen MX-3 maar een 323f. En die is in veel opzichten hetzelfde aan de MX-3 qua interieur. Alleen, zijn dit de platen van een 323f:

Afbeelding

En dit die van een MX-3 (die moeten je bekend voorkomen).

Afbeelding

om de platen van een MX-3 te gebruiken, denk ik dat het makkelijkste is, om een bak van een MX-3 te pakken. Maar dan moet ik dus wel weten of alles gaat passen, dus vandaar.

Overigens ben ik er vanavond achter gekomen dat ook de tweede set ooit gebruikt is voor de 323f BG, dus misschien kan ik daar eerst nog naar op zoek gaan.

En waarom wil ik dat dan? Omdat ik ergens platen wil bestellen, maar dat bedrijf maakt ze alleen die voor de MX-3. Ja, ik weet dat je her en der platen voor de 323f kunt bestellen, maar niet de platen die ik wil.

Heel erg bedankt voor je ino. Sowieso is je hele site erg interessant, ook voor een niet mx-3 rijder.
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

okeej, nou ik hoop dat je er dan zo uit komt...
tevens heb ik nog 1 link voor je die je mischien al kent maar goed
kijk ook even hier :
http://www.carpartstuning.nl/Mazda.htm

mischien heb je er wat aan, groeten Marcel (en bedankt voor je compliment over de site :lol: )
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Als ik nu terug denk aan die avond.. pffffff , wat een rot werk....

MAAR... het is heel goed te doen... en het resultaat van dat platen wel strak...

Dus je moet even een avondje niets tedoen hebben.. maar het is wel de moeite waard...
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymond-mx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 110
Lid geworden op: 23 dec 2003, 10:30
Locatie: tiel

Bericht door raymond-mx »

de klok van een 323f is niet het zelfde dan die van een mx-3 ik had de mijn kapot de wijzers waren afgebroken dus had ik een andere gezocht ik dacht die van een 323f past wel maar mooi niet de kilometerteller van een mx-3 is electronisch en die van een 323f niet die heeft gewoon een kabel dus zat ik mooi te kijken dus ik zou maar geen klok van een mx3 kopen heb je niet veel aan maar sc6 verder!
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

raymond-mx schreef:de klok van een 323f is niet het zelfde dan die van een mx-3 ik had de mijn kapot de wijzers waren afgebroken dus had ik een andere gezocht ik dacht die van een 323f past wel maar mooi niet de kilometerteller van een mx-3 is electronisch en die van een 323f niet die heeft gewoon een kabel dus zat ik mooi te kijken dus ik zou maar geen klok van een mx3 kopen heb je niet veel aan maar sc6 verder!


Volgens mij.. hebben we het hier alleen over de achterkant.. dus de zwarte look een face lift geven.... en niet een nieuwe KM tellen of een nieuw tellerhuis...

Maar bedankt voor de tip... ;)
Afbeelding
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

raymond-mx schreef:de klok van een 323f is niet het zelfde dan die van een mx-3 ik had de mijn kapot de wijzers waren afgebroken dus had ik een andere gezocht ik dacht die van een 323f past wel maar mooi niet de kilometerteller van een mx-3 is electronisch en die van een 323f niet die heeft gewoon een kabel dus zat ik mooi te kijken dus ik zou maar geen klok van een mx3 kopen heb je niet veel aan maar sc6 verder!


Dat is op zich toch wel een belangrijke tip!! Ik zal even mijn idee proberen wat beter te omschrijven, dan kun jij misschien aangeven of het gaat werken of niet.

Ik wil MX-3 tellerplaten in mijn BG zetten. Waarom? Omdat van dat type platen alleen de versie voor de MX-3 of de MX-5 leverbaar is (waar het Mazda betreft tenminste).

Nou zijn de tellerhuizen qua uiterlijk hetzelfde voor de 323f en de MX-3. Sterker nog, ergens is er een facelift geweest, daarvoor hadden de BG en de MX-3 precies dezelfde wijzerplaten, namelijk de eerste set die ik tooende. Helaas zijn de platen die ik wil bestellen er alleen in de tweede versie.

Optie 1: ik probeer 323f platen van het eerste type te vervangen door MX-3 platen van het tweede type. De schroefgaatjes zijn hetzelfde, het gaat dus om alles buiten het zicht: past dat. Als iemand met een MX-3 zich geroepen voelt om mij zijn originele platen eens uit te lenen: graag! Je krijgt ze onmiddelijk en onbeschadigd terug.

Optie 2: ik probeer mijn 323f tellerHUIS te vervangen door dat van een MX-3: dus mijn 323f klokken erin, de print vervangen, alles erin schroeven, nieuwe platen erin, en gaan. Dit zou dus volgens jouw niet kunnen: er moeten in de witte pak natuurlijk wel de juiste gaten zitten, inclusief een gat voor de snelheidsmeterkabel...

Optie 3: Als ik de pagina van carpartstuning mag geloven, heeft de 323f ná 1992 dezelfde platen gekregen als de MX-3. Dus als ik daarvan een tellerhuis kan vinden is het ook goed...

Maar in ieder geval nu alvast bedankt voor de antwoorden...
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Hmmm... deze foto had ik eerder over het hoofd gezien:

Afbeelding

De achterkant van de witte bak is hier te zien, en die is toch wel helemaal anders dan die van de 323f :-?

Dusseh, als iemand toevallig nog zijn originele platen heeft liggen, en ze een paar dagen kan missen - stuur me even een PM, dan stuur ik je mijn adres. Eventueele verzendkosten zijn dan natuurlijk voor mijn rekening.
Qinx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 dec 2003, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Qinx »

Nou - helaas...

ik heb vandaag de Originele MX-3 platen gekregen van Raymond maar dat gaat niet passen :(

De gaatjes waarmee de platen vast geschroefd zitten kloppen niet. Dus zo maar plaatsen is helaas geen optie. Dus nu nog m'n laatste strohalm: op zoek naar een BG tellerhuis waar (blijkbaar) ook de neiwue, ofwel MX, tellerplaten inzitten.

Omdat het me nu waarschijnlijk toch niet gaat lukken (ik geloof niet meer zo in het feit dat zo'n tellerhuis bestaat...), hier mijn plannetje, misschien dat één van jullie het wil proberen?

http://www.speedhut.com

De dollar staat nu lekker laag, dus... :D
Plaats reactie