Auto stottert vanuit het niets.
Moderator: Moderators
Auto stottert vanuit het niets.
Ik zit sinds vorige week met een probleem en kom er zelf niet meer uit. Mijn trouwe mx3'tje begon vorige week opeens met het stotteren cq misfiren op een paar cilinders. Stationair loopt hij perfect maar zodra je gas geeft krijg je dit:(filmpje)
http://www.youtube.com/watch?v=9EQyS4z_H9A
het is een KLZE met bijbehorende computer
Ik heb al vervangen sinds vorige week:
* Rotor + verdelerkap
* Bougiekabels
* Bougie's
* Gasklep met sensoren
* Computer gewisseld
* Luchtmassa meter
De ontsteking staat netjes op 10 graden. En er staan geen fouten in de computer. De distributie staat nog netjes op tijd.
Zie ik iets helemaal over het hoofd?? Hopelijk kan iemand mij helpen
Vincent
http://www.youtube.com/watch?v=9EQyS4z_H9A
het is een KLZE met bijbehorende computer
Ik heb al vervangen sinds vorige week:
* Rotor + verdelerkap
* Bougiekabels
* Bougie's
* Gasklep met sensoren
* Computer gewisseld
* Luchtmassa meter
De ontsteking staat netjes op 10 graden. En er staan geen fouten in de computer. De distributie staat nog netjes op tijd.
Zie ik iets helemaal over het hoofd?? Hopelijk kan iemand mij helpen
Vincent
Ben ik in de startpost vergeten te zetten, ik heb op aanraden van Jeroen(tje) het originele spruitstuk nog geprobeerd. Maar dit hielp niks en gaf precies hetzelfde resultaat. Ik heb hiervoor wel zelf pakkingen gemaakt toen omdat die van de klze andere vorm inlaatgaten heeft. De slang naar de luchtweger/massameter die is ook nog in takt.
Er zit een kat vervanger onder.
Er zit een kat vervanger onder.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Contacteer:
In eerste instantie dacht ik aan je ontsteking / bougiekabels,
Maar ik neig nadat ik het motorruimte stukje heb gezien meer naar een vacuumlek.
Ook klinkt het alsof je een foutmelding hebt aangezien je fan blijft draaien. (of gaat die wel uit buiten dit stukje video?)
Het wisselen van en K8 en KL spruitstuk maakt niks uit voor stotterproblemen. Gewoon weer KL terugzetten.
Maar ik neig nadat ik het motorruimte stukje heb gezien meer naar een vacuumlek.
Ook klinkt het alsof je een foutmelding hebt aangezien je fan blijft draaien. (of gaat die wel uit buiten dit stukje video?)
Het wisselen van en K8 en KL spruitstuk maakt niks uit voor stotterproblemen. Gewoon weer KL terugzetten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Ik dacht zelf idd ook aan valse lucht. Ik heb rond het hele spruitstuk gespoten met remmenreiniger maar dit geeft geen stijging in toeren. De vacuumpotjes achterop het spruitstuk heb ik ook getest met een vacuum pompje maar deze zijn niet lek.
Ik heb de computer uitgelezen met de knippercode manier die ik hier op het forum heb gevonden. Er staat 1 fout in en dit is van de klopsensor maar die zit niet op deze motor. Hij heeft zeer goed gereden terwijl deze fout er al in zat dus dat zal het niet zijn.
De fan blijft idd meedraaien, deze gaat aan zodra je de motor start.
Ik heb de computer uitgelezen met de knippercode manier die ik hier op het forum heb gevonden. Er staat 1 fout in en dit is van de klopsensor maar die zit niet op deze motor. Hij heeft zeer goed gereden terwijl deze fout er al in zat dus dat zal het niet zijn.
De fan blijft idd meedraaien, deze gaat aan zodra je de motor start.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Contacteer:
Je kan ook een vacuummeter aansluiten op een van je vacuumslangen. Dan zie je of er een lek zit.
Je knocksensor is niet goed, dat wil zeggen dat je ecu in noodtoestand gaat springen en je timing gaat veranderen. De ecu wilt namelijk de knock voorkomen.
Dit lijkt me ook samen te hangen met je fan; de fan gaat namelijk continue draaien als je ecu in noodstand staat.
Ga je knocksensor eerst eens vervangen; reset je ecu en kijk of het probleem er dan nog is.
Als je ecu zo ligt te klooien met de timing zou ik niet teveel met de auto rijden.
Je knocksensor is niet goed, dat wil zeggen dat je ecu in noodtoestand gaat springen en je timing gaat veranderen. De ecu wilt namelijk de knock voorkomen.
Dit lijkt me ook samen te hangen met je fan; de fan gaat namelijk continue draaien als je ecu in noodstand staat.
Ga je knocksensor eerst eens vervangen; reset je ecu en kijk of het probleem er dan nog is.
Als je ecu zo ligt te klooien met de timing zou ik niet teveel met de auto rijden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Contacteer:
Er zit een knocksensor tussen de 2 cilinderbanken onder je inlaatspruitstuk en onder een dun metalen plaatje.
Vaak is het de stekker die niet helemaal meer goed is dus loop dat eerst na.
ECU resetten is accupool los en rem (als ik me niet vergis) 2min intrappen.
Vaak is het de stekker die niet helemaal meer goed is dus loop dat eerst na.
ECU resetten is accupool los en rem (als ik me niet vergis) 2min intrappen.