1.8 v6 Turbo??
Moderator: Moderators
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
1.8 v6 Turbo??
Hallo beste mx3 bezitters
Ik ben bezig mijn 1.8 v6 te reviseren en nu heb ik al vaker gezien op internet dat er ook turbo's worden opgebouwd. monteren lijkt me geen probleem. maar nu, waar haal ik de turbo/intercooler vandaan.
en wat zijn de consequenties daarvan..
Mvg Maarten
Ik ben bezig mijn 1.8 v6 te reviseren en nu heb ik al vaker gezien op internet dat er ook turbo's worden opgebouwd. monteren lijkt me geen probleem. maar nu, waar haal ik de turbo/intercooler vandaan.
en wat zijn de consequenties daarvan..
Mvg Maarten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Hi Maarten,
Aangezien je wat nieuwer bent in het hele mx3 gebeuren zal ik je proberen op weg te helpen.
Zoek eens mbv de zoekfunctie. Je zult zien dat een turbo mogelijk is maar een hoop voor moet gebeuren.
Tevens is het de investering meestal niet waard in vergelijking met een KLDE of KLZE (2.5l motor).
Ga eerst een hoop research doen voordat je hiermee begint.
Aangezien je wat nieuwer bent in het hele mx3 gebeuren zal ik je proberen op weg te helpen.
Zoek eens mbv de zoekfunctie. Je zult zien dat een turbo mogelijk is maar een hoop voor moet gebeuren.
Tevens is het de investering meestal niet waard in vergelijking met een KLDE of KLZE (2.5l motor).
Ga eerst een hoop research doen voordat je hiermee begint.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Gebruik even de zoekfunctie en je zult genoeg over turbo's vinden.
In Nederland heeft naar mijn weten niemand een turbo op zijn V6 zitten.
Dit omdat het niet rendabel is, het is een duurder dan een KL-ZE, minder betrouwbaar en het is veel werk!
Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen!
Ik hoop toch stiekem dat je wel een turbo erop krijgt, ben wel benieuwd hoe dat zal zijn + je bent uniek
In Nederland heeft naar mijn weten niemand een turbo op zijn V6 zitten.
Dit omdat het niet rendabel is, het is een duurder dan een KL-ZE, minder betrouwbaar en het is veel werk!
Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen!
Ik hoop toch stiekem dat je wel een turbo erop krijgt, ben wel benieuwd hoe dat zal zijn + je bent uniek
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
ja klopt ik had indd nog geen zoek functie gebruikt
Maar jah dan heb ik nu de keus.
ik ben nu mijn 1.8 aan het reviseren dus dacht ik, nu ik er toch mee bezig ben, waarom geen turbo er zal wel wat werk en tijd in zetten maar ga er eens van uit om nu nog een 2.5 klze of klde te kopen en dan te reviseren plus nog over bouwen.. dat lijkt me ook geen goedkoop grapje.
je hebt wel gelijk dat het minder betrouwbaar is om op een k8 een turbo te zetten.
Maar goed is het na het reviseren nog onbetrouwbaar??
ik zal nog ff goeie research doen voordat ik zover ben.
alvast bedankt gr maarten
Maar jah dan heb ik nu de keus.
ik ben nu mijn 1.8 aan het reviseren dus dacht ik, nu ik er toch mee bezig ben, waarom geen turbo er zal wel wat werk en tijd in zetten maar ga er eens van uit om nu nog een 2.5 klze of klde te kopen en dan te reviseren plus nog over bouwen.. dat lijkt me ook geen goedkoop grapje.
je hebt wel gelijk dat het minder betrouwbaar is om op een k8 een turbo te zetten.
Maar goed is het na het reviseren nog onbetrouwbaar??
ik zal nog ff goeie research doen voordat ik zover ben.
alvast bedankt gr maarten
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
0.8... mwah zou je denken??
reviseren kan nooit geen kwaad ik bedoel onderdelen zijn voor mij goedkoop en geen uurloon en dat scheelt al een een heleboel.
plus ik heb gereedschap en attributen enzz. en het is nog leuk ook (als het mee zit )
Met reviseren weet ik zeker dat ik later niet voor verrassingen kom te staan. maar om in mijn woon werk afstand een klze/klde aan te schaffen is ook niet te doen..
Daarom wil ik wel wat unieks.. maar goed ik ben nog steeds research aan het plegen..
Gr maarten
reviseren kan nooit geen kwaad ik bedoel onderdelen zijn voor mij goedkoop en geen uurloon en dat scheelt al een een heleboel.
plus ik heb gereedschap en attributen enzz. en het is nog leuk ook (als het mee zit )
Met reviseren weet ik zeker dat ik later niet voor verrassingen kom te staan. maar om in mijn woon werk afstand een klze/klde aan te schaffen is ook niet te doen..
Daarom wil ik wel wat unieks.. maar goed ik ben nog steeds research aan het plegen..
Gr maarten
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Als je met 0,8 turbodruk wil rijden moet je goeie en sterke drijfstangen aanschaffen. Bij een KL-ZE spelen ze op 0,4 bar safe. Daarboven komen allerlij aanpassingen die niet goedkoop zijn. Zelfs niet met personeelskorting bij de Mazda-dealer.
En persoonlijk zou ik gaan voor een KL-ZE reviseren. Als je toch nog geen geld heb uitgegeven is dat nog de goedkoopste oplossing ook.
En persoonlijk zou ik gaan voor een KL-ZE reviseren. Als je toch nog geen geld heb uitgegeven is dat nog de goedkoopste oplossing ook.
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
Nou ik denk dat ik er uit ben.
Na wat goeie advies van jullie heb ik toch maar gekozen voor een 2.5L.
Of het nou een KLDE of KLZE wordt weet ik nog niet.
Ik ga nu ff lekker zoeken wat het wordt. Ben nu ook in de tussentijd bezig met de bodywork.
De kleur van mn auto was wat makkelijker kiezen tussen een turbo of 2.5L
Het wordt nu namelijk Electric Blue.
Bedankt voor het advies.
Gr Maarten
Na wat goeie advies van jullie heb ik toch maar gekozen voor een 2.5L.
Of het nou een KLDE of KLZE wordt weet ik nog niet.
Ik ga nu ff lekker zoeken wat het wordt. Ben nu ook in de tussentijd bezig met de bodywork.
De kleur van mn auto was wat makkelijker kiezen tussen een turbo of 2.5L
Het wordt nu namelijk Electric Blue.
Bedankt voor het advies.
Gr Maarten
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.