Kleppendeksel pakking vervangen.
Moderator: Moderators
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Kleppendeksel pakking vervangen.
Ik heb orginele kleppendeksel pakkingen bij de mazda dealer bestelt. Ik ben er achter gekomen dat de rubberen dingetjes voor de boutjes van het kleppendeksel ook niet meer goed zijn.
Daarvan heb ik er dus 18 voor de kleine boutjes nodig en 5 voor de lange boutjes.
Ik ben dus weer naar de dealer gegaan. Kreeg ik te horen dat ze 5euro p/s kosten.
Dus ik ben benieuwt of dat niet goedkoper kan. Iemand die daar iets voor weet?
Daarvan heb ik er dus 18 voor de kleine boutjes nodig en 5 voor de lange boutjes.
Ik ben dus weer naar de dealer gegaan. Kreeg ik te horen dat ze 5euro p/s kosten.
Dus ik ben benieuwt of dat niet goedkoper kan. Iemand die daar iets voor weet?
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- xedos
- Super-Pilot
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Heemskerk.
Ik heb in de onderdelencatalogus gekeken en staat dat je er 18 nodig hebt. En kosten inderdaad € 5.37. maar of dat per stuk is of per set... staat er niet specifiek bij. Onderdeelnummer is: FS0110237A. Ik zou is voor de gein een ander dealer bellen en is kijken wat hun zeggen. Lijkt me inderdaad wat veel dat het bij elkaar € 96.66 euro moet kosten voor 18 kleine rubbertjes, terwijl een complete pakking € 17.83 kost.
ter vergelijking: kost een nieuwe pakking onder de olievuldop € 3.54.
Nieuw rubbertje in voorste klepdeksel, aansluiting carterventilatie € € 5.03
18 delen door € 5.37 komt op € 0.30. per stuk uit. lijkt me wel redelijk.
ter vergelijking: kost een nieuwe pakking onder de olievuldop € 3.54.
Nieuw rubbertje in voorste klepdeksel, aansluiting carterventilatie € € 5.03
18 delen door € 5.37 komt op € 0.30. per stuk uit. lijkt me wel redelijk.
*Technical service Mazda mx-3.*
ja, HQ is japans spul, STD engels/europees spul bij de meeste onderdelen.
Beide is aftermarket, niet dat dat altijd wat zegt want soms is genuine nog slechter ook.
Je hebt bijv. ook riemen: Dayco = STD, Gates = HQ, H-base is ook te koop bij H-base, Brezan enzo.
Toch is Gates daar goedkoper dan nipparts bijv.
Maar om terug te komen op de pakkingen, staan wel paar reviews daar zeggen dat ze niet lekken 5/5.
Maar ik weet wel dat ze bij stenniz z'n klze ook aftermarket pakkingen hadden gebruikt en die lekten wel.
Beide is aftermarket, niet dat dat altijd wat zegt want soms is genuine nog slechter ook.
Je hebt bijv. ook riemen: Dayco = STD, Gates = HQ, H-base is ook te koop bij H-base, Brezan enzo.
Toch is Gates daar goedkoper dan nipparts bijv.
Maar om terug te komen op de pakkingen, staan wel paar reviews daar zeggen dat ze niet lekken 5/5.
Maar ik weet wel dat ze bij stenniz z'n klze ook aftermarket pakkingen hadden gebruikt en die lekten wel.