compressie verhouding
Moderator: Moderators
-
- Co-Pilot
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
- Locatie: Sambeek
compressie verhouding
waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ja, waarom ligt er een v6 in een geen v8...
Gewoonweg omdat Mazda daarvoor gekozen heeft.
KLZE's hebben een compressie van 10.1:1 dus hogere compressie is mogelijk.
Nog hoger is ook mogelijk, maar boven de 10.5:1 komt het erop neer wat je voor geld wilt spenderen aangezien je vaak andere dingen nog moet aanpassen.
Gewoonweg omdat Mazda daarvoor gekozen heeft.
KLZE's hebben een compressie van 10.1:1 dus hogere compressie is mogelijk.
Nog hoger is ook mogelijk, maar boven de 10.5:1 komt het erop neer wat je voor geld wilt spenderen aangezien je vaak andere dingen nog moet aanpassen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Re: compressie verhouding
Bart Sambeek schreef:waarom heeft een k8 een lage compressie verhouding 9,2:1 iemand ervaring met hogere verhoudingen(kop gevlakt)???
Mazda heeft daar voor gekozen om de jdm motoren meer vermogen te geven dan de niet jdm motoren .
Mazda houd alle leuke spullen voor hun zelf namelijk .
Maar in je vraag vraag je iets over kop vlakken .
Al vlak je de kop 2 cm de compressie bijft het zelfde .
Enige waar je nog iets mee kan winnen is een dunnere koppakking .
Maar de winst die je daar mee haalt is bijna niks .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Co-Pilot
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
- Locatie: Sambeek
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dan moet je maar eens heel goed gaan googlen als je de kop 2cm wil vlakken .
Suc6 .
Suc6 .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 21 feb 2011, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik kom even terug van mijn reactie .
Je kopvlakken zou je een iets hogere compressie geven in theorie .
Echter is dat bijna niet te meten .
We praten hier over een tiende van een mm .
Max wat je kan vlakken was dacht ik 0,5 mm .
Maar die 2 cm is een beetje overdreven bedoelt .
Ga eerst effe googlen en kijk wat de gevolgen zijn van het max vlakken .
Vlakken geeft niet meer vermogen maar juist minder .
Je kopvlakken zou je een iets hogere compressie geven in theorie .
Echter is dat bijna niet te meten .
We praten hier over een tiende van een mm .
Max wat je kan vlakken was dacht ik 0,5 mm .
Maar die 2 cm is een beetje overdreven bedoelt .
Ga eerst effe googlen en kijk wat de gevolgen zijn van het max vlakken .
Vlakken geeft niet meer vermogen maar juist minder .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Co-Pilot
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
- Locatie: Sambeek
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Vergeet niet dat als je een kop vlakt dat de timing ook niet meer klopt van de nokkenassen .
En dan pak je wel iets meer compressie maar je vermogen gaat wel achter uit door je timing .
Dit is iets wat de mensen vaak vergeten .
Er zijn wel verstelbare nokkenaswielen die je iets kan veranderen zodat je timing weer goed staat .
En dan pak je wel iets meer compressie maar je vermogen gaat wel achter uit door je timing .
Dit is iets wat de mensen vaak vergeten .
Er zijn wel verstelbare nokkenaswielen die je iets kan veranderen zodat je timing weer goed staat .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Bart Sambeek schreef:oh, ja hoeveel je de kop kan vlakken weet ik dan niet maar ik weet wel, dat een hogere compressie verhouding er voor zorgt dat de eind-druk in de cilinder hoger wordt. dit geeft meer arbeid(arbeid/tijd is vermogen).
Student aan de HTS HAN ofzo? Mocht het zo zijn dan heb je ook geleed dat het theoretisch vermogen niet gelijk staat aan je effectief vermogen.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: