turbo voor de mx-3 1.8 v6

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

En kijk eens in de FAQ, daar staat ook een heleboel over de verschillende type motorblokken..

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Nou 1.8 turbo zit er niet in heb me blok uit elkaar gehaald nieuwe koppakking alles erop koppen schoon nieuwe klepseals erop.
Dit omdat de motor een 1.5 liter olie in een week verbruik maar het blijft het zelfde al me klze geld zit erin voor niks.
Nu waarschijnlijk de auto te koop zetten aangezien ik het geld niet meer heb voor me klze(turbo).
Meschien staat de custom mx3 binnenkort op marktplaats;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Heb je je huidige blok (1.8) de koppakking vervangen? En daarvoor heb je het geld gebruikt wat eigenlijk voor een ZE bedoeld was ?? :roll:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Ja dat geld heb ik gebruikt voor dit blok omdat ik nog niet genoeg geld had voor een complete motorswap naar klze.
En het reviseren enzo hebben we allemaal zelf gedaab op de poetsbrug dus de man uren hoefde ik niet te betalen.
En een lening aansluiten voor een motorblok daar begin ik niet aan, dus dan word het waarschijnlijk voor een super goedkoop spotprijsje op marktplaats te koop neer gezet met zeer veel pijn in het hart.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

mx3hoogeveen schreef:Ja dat geld heb ik gebruikt voor dit blok omdat ik nog niet genoeg geld had voor een complete motorswap naar klze.
En het reviseren enzo hebben we allemaal zelf gedaab op de poetsbrug dus de man uren hoefde ik niet te betalen.
En een lening aansluiten voor een motorblok daar begin ik niet aan, dus dan word het waarschijnlijk voor een super goedkoop spotprijsje op marktplaats te koop neer gezet met zeer veel pijn in het hart.


Wat heb je nou voor die revisie betaald dan? En dat allemaal om een turbo op een 1.8 te hangen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

De revisie zelf koste mij ongeveer 650 euro exclu koppakking set.
Nee dit deed ik omdat de motor enorm veel olie verbruikt ongeveer 1,5l in een week.
Maar heb het zelfde probleem nog steeds enorm veel zwart/blauwe rook bij het optrekken en bij circa 3200 toeren tot 4000 toeren bijna geen trek vermogen
Plaats reactie