WhiteFinish schreef:Het zou kunnen dat je een kl01 ontsteking over kunt zetten.
Alleen het zou nog steeds niet werken met een klg4 blok omdat dit blok een extra / andere sensor heeft bij de nokkenassen. Aangezien nokkenassen van een klg4 compleet anders zijn dan van een klde.
Volgens mij kan een klde ecu dit niet besturen. (al heb ik het persoonlijk nog nooit geprobeerd)
Ik denk zelf dat de sensor geen probleem zou kunnen zijn .
Eigenlijk vervang je de sensor van de klg4 met die van de kl01 ontsteking dus die komt dan eigenlijk te vervallen .
En zolang je de kabelboom gebruikt van de mx3 zou dit geen problemen kunnen geven met de obd1 ecu .
Maar dan zit je ook nog met de krukas sensor en de knoksensor .
Heeft de klg4 deze , zo niet dan werkt het niet met de obd1 ecu omdat hij deze sensors nodig heeft .
Ik heb deze blokken eigenlijk nooit bekeken dus weet ook niet of deze wel kunnen werken in de mx3 of mx6 .
Ik denk het zelf niet anders hadden we hier wel veel meer over gelezen en gehoord .
In amerika zijn er best veel die met een turbo rijden maar heb ze nog niet gezien met een klg4 .
Dus ik denk niet dat het echt mogelijk is zonder het een en ander aan te passen .