Types KL blokken

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Ja want hij heeft ook 2 kf versnellingsbakken te koop staan en ik weet niet wat beter is een mx6 versnellingsbak zit lager in de toeren als je 120 rijd weet ik uit eigen ervaring:-P
Wat is dan beter voor mij aangezien ik veel lange afstanden moet rijden een keramische koppeling(standaard mx3 bak)of mx6 bak of een kf bak daar vind je ook niet zoveel over op internet.
Vind het aardig schaars qua informatie over verschillende bakken
Wat is nou de beste versnellings bak kwa snelheid en zuinigheid?
Als iemand dat weet pb me dan effe ivm een off topic
alvast bedankt
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Toch kloppen er een paar dingen niet .
Zo heeft de de k8de de zelfde soort zuigers als die van de klze .
Dit zijn flat top zuigers .

Ook kan het niet zo zijn dat de koppen van een kl moter passen op die van een k8 .


ja dat klopt, dat is idd nog verkeerd.typefout.

ten tweede had ik er ook bij gezet dat het niet 100% accuraat is.
`
Ook betstaad de curvedneck ZE zeker met ZE zuigers .
Mij eigen ZE was een curvedneck ZE .
Deze heb ik (omgebouwt) naat longneck spec .
Hier heb ik kl31 nokkenassen in gezet en een longneck intake .


hoe zie je het verschil tussen 9.5:1 en 10.0:1?

wat ook vaag is, is dat de eunos 800, xedos 9 en millenia. allemaal dezelfde ecu gebruiken (KL62 geloof ik). met ZE fuelmaps dus.
maar als de "190 pk" versie dus 9.2:1 is, zou ie toch DE fuelmaps moeten hebben.

Voor de rest klopt het wel aardig maar zoal ik al eerder zij een laag compressie ZE bestaat niet met 190 pk .
De compressie is daar gewoon veel te laag voor om aan dat vermogen te komen .
De poorten zijn namelijk het zelfde als die van de ZE en met een paar kleine aan passingen kan je geen 20 pk pakken .
Anders had iedereen deze mods wel gedaan aan zijn ZE .


wel alles lezen he :P, staat ok dat de zuigers 9.5:1 zijn, en niet 9.2:1.
Helaas heb ik nog geen foto kunnen vinden van de 9.5:1 zuigers.

weet alleen dat ze ook vlak zijn en schijnbaar iets weghebben van hemi zuigers.

en volgens bastian bestaan 190pk wel...

De foto van de KF-ZE klopt ook niet . Deze moet je effe om wisselen met die van de kf-de .


klopt niet? KF-ZE is de k8 intake met vierkante poorten. volgens mij klopt het wel.

die vlakke is lantis type R 170 pk, die andere is ook een ZE van 160 pk.

mx3hoogeveen schreef:Ja want hij heeft ook 2 kf versnellingsbakken te koop staan en ik weet niet wat beter is een mx6 versnellingsbak zit lager in de toeren als je 120 rijd weet ik uit eigen ervaring:-P
Wat is dan beter voor mij aangezien ik veel lange afstanden moet rijden een keramische koppeling(standaard mx3 bak)of mx6 bak of een kf bak daar vind je ook niet zoveel over op internet.
Vind het aardig schaars qua informatie over verschillende bakken
Wat is nou de beste versnellings bak kwa snelheid en zuinigheid?
Als iemand dat weet pb me dan effe ivm een off topic
alvast bedankt


Ik heb momenteel een Mx-6 bak erop. Merk wel dat de ZE zuiniger is, als de k8 + k8 bak lol.

qua snelheid weet ik niet, heb 2 k8 bakken en 1 mx6 bak nu. maar heb mx6 bak eronder laten zitten eerst.

langzaam is het iig niet haha

verschil tussen KF en K8 weet ik niet, dacht alleen iets anders in Final Drive
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Deze kf-ze motor zit ook in de mx6 j-spec

Afbeelding

De j-spec mx6 is in 3 type's geleverd in japan

fs-ze 2L I4
kf-ze 2l V6
kl-ze 2.5i V6

En dit is de normale intake van de kf-de die in de 323F zit . (e-spec)
Deze zit dus ook op de kf-ze blijkbaar.

Afbeelding

Heb net ook effe zitten googlen maar dit blok (KFZE type-r) zou rond de 170 pk moeten leveren .


En over de laag compresie ZE .

Ik heb nog nergens iets gezien van foto's en dat er echt bewijst is dat deze er ook is .

Je weet zelf hoe dat gaat iemand leest iets op een forum ergens en denk gelijk te weten hoe of wat .

En zet dat weer neer op een ander forum die leest het ook weer en verteld dat ook weer ergens .

Maar tot nu toe kom ik steeds tot de zelfde conclusie dat de laag compressie ZE de DE zuigers heeft .
Dus de hybride DE .

En geloof me die levert echt geen 190 pk .
Mijn zwager zijn mx6 (die voor de deur staat) kon mij niet bij houden bij de 4000 toeren .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mazdarati MX-6 schreef:

En over de laag compresie ZE .

Ik heb nog nergens iets gezien van foto's en dat er echt bewijst is dat deze er ook is .

Je weet zelf hoe dat gaat iemand leest iets op een forum ergens en denk gelijk te weten hoe of wat .

En zet dat weer neer op een ander forum die leest het ook weer en verteld dat ook weer ergens .

Maar tot nu toe kom ik steeds tot de zelfde conclusie dat de laag compressie ZE de DE zuigers heeft .
Dus de hybride DE .

En geloof me die levert echt geen 190 pk .
Mijn zwager zijn mx6 (die voor de deur staat) kon mij niet bij houden bij de 4000 toeren .


yup, i know. het kan gewoon gezwets zijn natuurlijk. maar daar is dit topic ook voor, de waarheid achterhalen zeg maar :P

9.5:1 Compressie bestaat sowieso. alleen in KL-G4 is dat bevestigd. in de ZE/DE niet, maar is mogelijk natuurlijk.

Het verhaal gaat dat de japanse uitstoot regels waren aangepast, en daarom de compressie van de ZE zuigers is verlaagt naar 9.5:1. Hierbij is de DE kop hierzien met grotere kleppen etc, en schijnt de flow zelfs beter te zijn dan een KL-31 kop. Dit is niet gebeurt bij de straight neck omdat deze productie stopte in 98. Dit moet dan te zien zijn aan je bloknummer vanaf 600.000 zijn deze herzien blokken geleverd.

maar goed,

stel:

de 9.5:1 DE bestaat wel, dat levert dan zo'n 9 pk winst.
de koppen van DE zijn dus herzien dan( je zei zelf dat de kleppendeksels van stenniz anders zijn dus mogelijk) + intake is nog es 8 pk

dus totalen winst van 17pk t.o.v. van DE. 167+17= 184 pk in theorie.

Ow en wat ook nog bevestigd is door xedos eigenaren, MAZDA heeft wel gewoon uit de fabriek blokken met deze fijne aansluiting geleverd(rechts ZE on DE):

Afbeelding

Dit kwam ik ook nog tegen ZE 10.1:1, aftermarket ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

mx3hoogeveen schreef:Past een kl g4 blok in een mx3 of zie ik dat nou verkeerd?


Zoals je hoorde past dat wel.

Alleen een klg4 is alleen in amerika op de markt gekomen. Europa heeft nooit een 2.5l v6 626 gekend.

klg4 zijn hele goede DE's eigenlijk.
Het zwakke punt van de ontsteking is eruit gehaald door coilpacks erop te zetten (werkt niet in een mx3 zonder standalone)
nokkenassen zijn aangepast
hla's zijn vervangen door sla's (dus geen tikken in je motor)
inlaatspruitstuk biedt het meeste potentieel voor pk's als je hem poort naar een ZE kop.
en nog een paar kleine veranderingen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Maar idd dit topic is om uit te vinden hoe en wat .

Maar van de klg4 weet ik eigenlijk weining omdat deze ook niet voor komt bij ons .

WhiteFinish de 626 is er wel met een 2.5i v6 626 .
Deze gebruikt het zelfde GE onderstel als de mx6 .

De mx6 is hier op gebaseerd .

Weet het niet zeker hoe hij heet maar hij heet de 626 xerses dacht ik .

Maar over de koppen van de klg4 .
De inlaat kleppen van een normale klde zijn 33 mm .
Zo zijn er ook een paar met 30 mm .
Heb namelijk 2 koppen liggen met 30 mm inlaat kleppen .
Maar hoe groot zijn die kleppen dan ?
Maar het zou best kunnen dat de klg4 een andere compressie gebruikt .

Alleen heb ik dit nog nooit gezien bij een ZE .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Geen idee hoe groot die kleppen zijn.

Die info komt van Solo_Ryder van het mx-3.com forum.

hij heeft daar ergens gepost, dat hij een Blok had met KL-101/1a1 koppen die wel vierkante poorten hadden.

maar een kl-g4 heeft volgens xtremethings.com dus D-vorm poorten en vierkante intake.

http://www.xtremethings.com/KLG4_Modification.htm
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Een klg4 heeft dezelfde poorten en intake als een KLDE.

Je kan veel winsten halen door een KLG4 te poortmatchen aan je KLZE poorten. Dat is wat er op xtremethings staat.

Volgens mij is het ook zo, correct me if i'm wrong, dat alleen een ZE 33mm intake HLA's heeft en 30mm uitlaat HLA's.
De KLDE heeft beide 30mm.
Een KLG4 heeft dit niet omdat deze SLA's heeft.

Zou apart zijn als een KLDE standaard 33mm heeft.
De kleppen van KLDE/KLZE's zijn hetzelfde. Hier zit geen maatverschil in.
Kleppen van een KLG4 zijn compleet anders omdat het hele mechanisme anders werkt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Dus als ik het goed begrijp is een klg4 beter voor turbo rijders dan een klde?
Aangezien de klg4 een verbeterde versie is van de klde?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Moeilijk antwoord op te geven.

Maar aangezien je voor een klg4 een apart computermanagement nodig hebt zal het wel meer werk zijn.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie