Internet provider kiezen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Internet provider kiezen

Bericht door WhiteFinish »

He Mensen,

Ik wil een internetprovider + TV provider gaan kiezen voor mijn nieuwe appartementje.

Alleen ik heb geen idee waar ik op moet letten.

Iemand Tips?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Ik denk een van de belangrijkste vragen die je je zelf moet afvragen is: Wat wil ik?

Enkele dingen waarmee je rekening kunt houden bij het stellen van die vraag:

Hoe is je internetgebuik? Doe je veel downloaden of surf je alleen een beetje?

Vind je het belangrijk dat alles snel wordt gedownload of heb je alle tijd?

Bel je ( of je vriendin ;) ) veel?

Wil je digitale televisie of het normale analoge signaal?

Wil je eventueel High Definition kunnen kijken in de toekomst?

Ik zelf download weleens een filmpje, muziek of een spel maar hoef daarom niet meteen de snelste internet verbinding die er bestaat.

Ik heb momenteel het 20Mb abbonement van Telfort. Ik betaal hievoor 24,95 en heb er dan nog een telefoon abbonement bij van 9,95 waarmee je onbepekt kan bellen. (5cent start tarief). Ik haal effectief 1,7MB aan download snelheid. Er zijn nauwelijks storingen dus ik ben er tevreden over.
Voor televisie heb ik nog het oude analoge signaal. Ik weet een beetje uit de tijd. Maar ik wil eigenlijk de stap naar HD meteen maken dus wacht nog even af.

Wil je liever een snellere internet verbinding dan zou ik kiezen voor Ziggo en dan wellicht in combinatie met een digitaal abbonement voor de tv.

Hopende je hiermee een beetje te hebben mogen helpen.

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb de afgelopen dagen inderdaad een beetje rondgekeken.

Ik wil graag internet van min 10mb omdat ik af en toe ook wel download maar niet online doe gamen.
Hierbij wil ik dan digitale televisie.
Telefoon heb ik niet nodig aangezien ik toch een gsm heb en de meeste tijd niet thuis ben.
Contractduur 1 jaar

Nu kom ik 3 aanbieders tegen.
- Telfort
- Scarlet
- KPN (2 versies)

- Online (vervalt wegens contractduur 2 jaar)

Telfort en Scarlet zijn een stuk goedkoper, maar als je ervaringen leest zijn de ervaringen hierbij ook weer slechter.
Al ligt dat er maar net aan wie er een berichtje plaatst want andere mensen zijn weer heel erg tevreden.
Ze maken het gewoon makkelijk voor je :nut:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Je kan altijd nog voor de reguliere aanbieders kiezen. Volgens mij hebben KPN en UPC beide zeer aantrekkelijk abonomenten. Alles in een pakket voor 35 euro. Dan heb je internet met 15mb. Vaak als je nu aansluit bij deze bedrijven hebben ze ook bepaalde aanbiedingen. Jammer is van dit soort bedrijven wanneer je telefonisch contact met ze opzoekt dat het zooooooo lang duurt voordat ze je telefoontje opnemen en dan houden ze je weer aan de wacht enz, enz. Maar geduld loont. ;)
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

KPN zou ik afraden. KPN is een te groot bedrijf. Ik merk het ook in mijn werkervaring. Het gaan eigenlijk altijd fout bij kpn. Mijn keuze zou dan ook gaan naar Telfort. Maar dat had ik al laten blijken ;)

Greetz Brutus
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Lzs schreef:Je kan altijd nog voor de reguliere aanbieders kiezen. Volgens mij hebben KPN en UPC beide zeer aantrekkelijk abonomenten. Alles in een pakket voor 35 euro. Dan heb je internet met 15mb. Vaak als je nu aansluit bij deze bedrijven hebben ze ook bepaalde aanbiedingen. Jammer is van dit soort bedrijven wanneer je telefonisch contact met ze opzoekt dat het zooooooo lang duurt voordat ze je telefoontje opnemen en dan houden ze je weer aan de wacht enz, enz. Maar geduld loont. ;)


Helaas heb ik niet de keuze voor UPC.

De bedrijven die ik noemde in mijn eerdere post zijn mijn enige mogelijkheden.

@Brutus, dat het een groot bedrijf is dat klopt. Er staat ook wel weer tegenover dat je op 1.000 plaatsen gratis gebruik kan maken van WiFi.
Wat bedoel je met "gaat altijd fout" ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar waar ga je heen kerel ?
misschien dat ziggo dat iets is ?
ik heb zelf upc , die hebben een all-in pakket voor 45 euro
20 mb internet
goedkoop bellen
digitale tv

je kan er nog een extra pakket bij nemen ( extra tv zenders , sneller internet of ander telefoon abbo. )
hiermee hoef je geen vastrecht voor je telefoon of tv kabel te betalen ( scheelt toch een paar centen per maand ;)

wie weet heeft daar waar je heen gaat , ook een soort gelijk pakket
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

WhiteFinish schreef:De bedrijven die ik noemde in mijn eerdere post zijn mijn enige mogelijkheden.



Ik ga dus naar Maastricht, en daar zijn alleen
-KPN
-Starlet
- Tele2
- Online

beschikbaar
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

WhiteFinish schreef:
@Brutus, dat het een groot bedrijf is dat klopt. Er staat ook wel weer tegenover dat je op 1.000 plaatsen gratis gebruik kan maken van WiFi.
Wat bedoel je met "gaat altijd fout" ?


Met aanvragen, wijzigingen en opzeggen gaat het bij ons 9 van de 10 keer mis en dat is dan ook nog eens met de zakelijke klanten.

Prive gaat het niet veel beter naar mijn mening. Heb een keer een simpel analoge telefoon lijn gehad van €9,95. Ik werd nogal lastig gevallen door veel bedrijven. Dit nummer is dus van iemand anders geweest en wilde van mijn nummer af zodat ik niet zo vaak lastig gevallen werd.

Ik kreeg mooi een andere nummer, aantal weken erna ook de rekening... Deze was 4 keer zo duur. Had een weekend abbonement gekregen :S

Had ik totaal niet om gevraagd, hun ook niet...

Dus mijn ervaring met KPN is niet goed. Maar goed dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jou wel het geval kan zijn.

Maar je gaat in maastricht wonen? Dat is dichtbij ik woon in Heerlen.

Greetz Butus
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

weet dennis hier niet meer van ?
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie