Meer toeren draaien heeft eigenlijk ook geen nut bij een ZE .
Ten eerste de intake werkt niet meer optimaal bij 7000 + en de kleppen gaan zweven bij 7000 + .
Wat je kan doen is de klepveren en klepschotels gebruiken van een DE .
De veren van de ZE zijn iets korter en slapper waar door je kleppen gaan zweven en dit het gevolg er van is als de klepschotel breekt .

De DE veren kunnen tot 8000 toeren voor dat ze gaan zweven .
Links de DE veer en rechts de ZE veer .

Link de DE schotel en rechts de ZE schotel

Zuigers kan je wel doen en dat geeft je wel iets meer power .
Honen zou ik zeker wel doen als je nieuwe zuigerveren plaats .
Mocht je als nog voor andere zuigers gaan dan zou ik zeker voor een oversize gaan en de cilinders laten uitboren .
Ik zelf heb gewoon een olie pomp besteld bij de probestore .
Zo lang je niet voor een turbo gaat zijn de stock onderdelen meer dan genoeg .
Maar in mijn ogen heb je de verkeerde ZE voor wat jij wil .
De curvedneck is niet echt super sterk in hogere toeren maar meer in het midden .
Dit komt door de intake en de kl01 nokkenassen.
De longneck is meer voor hogere toeren maar is weer een stuk minder in de midden toeren .
Dat komt weer door de longneck intake en kl31 nokkenassen .
De longneck heeft een betere flow in hogere toeren maar onderin weer een heel stuk minder .
Curvedneck heeft een beter flow onderin het in het midden .
Al met al hebben ze voor en na delen .
Blokken zijn even snel alleen het vermogen licht op een ander toeren bereik .
Wil je een hoop toeren maken dan zou ik voor kl31 nokkenassen gaan en itb's .