Problemen met aansluiten Corvette Style achterlichten.

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot

Problemen met aansluiten Corvette Style achterlichten.

Bericht door Benny »

Hey jongens hierbij nog even het probleem wat ik heb met het aansluiten van de corvette Style achterlichten.
Het probleem is dat mijn remlichten op alle 4 de lampen het niet doen.
Maar de normale verlichting wel.
Hierbij blijft het symbool op mijn dash dat aangeeft dat er een lampje kapot is nog steeds branden.

Hierbij een plaatje van het aansluiten

Afbeelding[]

Ik heb de stekker nogmaals doorgemeten vanaf de remlichtschakelaar maar deze geeft nu helemaal niks meer aan.
En logischerwijze geeft de nieuwe kabel ook geen stroom meer door
wat die eerst nog wel deed.

Zekeringen zijn goed en de lampbolletjes ook.

Ik denk dat het probleem ergens bij de bedrading vanaf de remlichtschakelaar is maar ik weet niet waar deze op uitkomen.

Weet iemand dit ? of heeft iemand anders nog ideen.

mijn auto staat ondertussen alweer 3 weken stil omdat ik zo niet kan rijden natuurlijk :nut:
SstennizZ
Pilot
Pilot
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dat komt omdat je aftapt bij het pedaal.. Normaal gesproken gat het eerst langs een regel unit die kijkt hoeveel stroom er verbruikt wordt bij het remmen. Is dat minder dan normaal, is er een lampje kapot en gaat het lampje op je dash branden. Je had beter gewoon je remlicht achter kunnen vertakken (zoals de rest dat gewoon gedaan heeft..).
Afbeelding
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Benny »

dat had ik in eerste instantie ook gedaan maar blijkbaar ergens sluiting gemaakt waarop er geen spanning meer stond op de draad van het remlicht..
En daarom de nieuwe draad getrokken.
Kan jij mij misschien vertellen waar die regelunit zit? dan kan ik proberen om vanaf daar een nieuwe draad te maken.
want anders weet ik het ook niet meer.
SstennizZ
Pilot
Pilot
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Dat had ik bij mijn oude auto ook.. Toen had ik juist die regel unit gefrituurd.. Maar hij zit of achter je zekeringen kast, bij je relais, of bij de bijrijders kant.. Gewoon die blokjes loskoppelen totdat het lampje uit gat.. Dan heb je de goede...
Afbeelding
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Benny »

waar heb je toen een nieuwe vandaan?
sloop mx3 of kan je die bij de dealer bestellen?
en wat je er voor hebt betaald toen :P
of heb je het anders opgelost?
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door zilverbird »

hallo

p.s. meet alle zekeringen na met een meter het kan zijn dat er een stuk is wat je niet zien kunt

meet de schakelaar van het rempadaal door zet hem dan op ohm zonder de kabel er op
meet dan de kabel zelf door geen spanning er op als je alle zekeringen hebt door gemeten
heb je een probleen de ecu regelt dit namelijk zo ver kon ik het terug vervolgen
maar er is een andere optie maar dan moet je eerst zeker zijn dat alles oke is kwa zekeringen en dat de schakelaar oke is als je hem door meet mag de meter niks aan geven duw je hem in dan moet de meter wat aangeven

p.s. lampen kun je ook door meten met een meter deze kunnen ook stuk zijn wat je niet kunt zien

laat maar wat weten dan vertel ik je wel hoe je rechtstreeks een verbinding maakt met een losse zekering er tussen

gr zilverbird
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Benny »

ik denk dat het probleem nu dan echt verholpen is.
Ik heb de nieuwe draad die ik getrokken heb op de andere 2 draden van de
remlichtschakelaarstekker aangesloten.
Een zekeringetje vervangen die er tussendoor weer was uitgeklapt
En een extra zekering geplaatst omdat ik van die 2 draden 1 draad heb gemaakt.

En nu doet hij het gewoon weer.
Al met al is het een half uurtje werk maar ik heb er meer dan 2 weken over gedaan om alles uit te vogelen en te meten o.O
nu maar hopen dat de lampen het blijven doen.
Benny
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door Benny »

nou mijn lampen doen het nog steeds maar af en toe knipperen mijn rechter knipperlichten sneller
en dat duurt altijd maar eventjes

zou dit komen omdat ik dat ene kastje heb omzeild?
Plaats reactie