Fullsize chip's
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat kan wel ja .
De stock vris tijden zijn anders dan die van de chip .
De chip die ik heb heeft de curvedneck tijden .
Alleen scheelt dat niet zo heel veel kwa vermogen .
Wat ik wel ondervonden heb is dat de kl31 chip erg rijk loopt bij WOT (Vol gas).
Dus een fpr is wel aan te raden .
Ik heb ook een chip voor de kl02 lmm en die loopt iets beter kwa AFR .(Iets armer)
De stock vris tijden zijn anders dan die van de chip .
De chip die ik heb heeft de curvedneck tijden .
Alleen scheelt dat niet zo heel veel kwa vermogen .
Wat ik wel ondervonden heb is dat de kl31 chip erg rijk loopt bij WOT (Vol gas).
Dus een fpr is wel aan te raden .
Ik heb ook een chip voor de kl02 lmm en die loopt iets beter kwa AFR .(Iets armer)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De chip die ik eerst had was een kl31 chip met longneck vris tijden .
Daarmee had ik 156 whp en een AFR van 11,9 bij WOT.
Dus veel te rijk.
Daarna de fullsize ZE chip voor de longneck .
Daarmee had ik 168 whp en en AFR van 13,8 en een piek van 14,1 .
Dus veel te arm .
Het probleem bij de kl31 chip was dat hij zich zelf verzoop in hogere toeren waardoor ik vermogen verloor.
Onderin was de kl31 veel sterker dan de fullsize chip .
Ik kan de fuelmaps wel veranderen maar iedere auto rijd er anders op .
Ik kan wel de maps veranderen maar zonder dyno weet ik niet wat jou motor doet .
Bij de dyno was er nog een club lid en die had met de zelfde ecu en chip een AFR van 13,3 a 13,4 .
Dus het beste is om een FPR te gebruiken zodat je de AFR zelf kan afstellen .
Kan zo maar zijn dat de chip in jou auto een veel betere AFR heeft dan mijne .
Dus het beste is een fpr .
De ZE's schijnen het beste te lopen rond de 13,1 .
En dat kan goed kloppen als ik naar mijn uitdraai kijkt .
De kl31 liep onderin netjes rond de 13,1 en de fullsize chip rond de 13,7 .
Dus er valt nog wat vermogen te halen voor mij .
Als ik zo kijk op de side van probetalk dan zijn er mensen die 10 whp pakken door alleen een fpr .
De kl31 en de kl36 zijn de zelfde chip .
Het enige verschil is dat de kl31 voor de AT is en de kl36 voor de MT .
Daarmee had ik 156 whp en een AFR van 11,9 bij WOT.
Dus veel te rijk.
Daarna de fullsize ZE chip voor de longneck .
Daarmee had ik 168 whp en en AFR van 13,8 en een piek van 14,1 .
Dus veel te arm .
Het probleem bij de kl31 chip was dat hij zich zelf verzoop in hogere toeren waardoor ik vermogen verloor.
Onderin was de kl31 veel sterker dan de fullsize chip .
Ik kan de fuelmaps wel veranderen maar iedere auto rijd er anders op .
Ik kan wel de maps veranderen maar zonder dyno weet ik niet wat jou motor doet .
Bij de dyno was er nog een club lid en die had met de zelfde ecu en chip een AFR van 13,3 a 13,4 .
Dus het beste is om een FPR te gebruiken zodat je de AFR zelf kan afstellen .
Kan zo maar zijn dat de chip in jou auto een veel betere AFR heeft dan mijne .
Dus het beste is een fpr .
De ZE's schijnen het beste te lopen rond de 13,1 .
En dat kan goed kloppen als ik naar mijn uitdraai kijkt .
De kl31 liep onderin netjes rond de 13,1 en de fullsize chip rond de 13,7 .
Dus er valt nog wat vermogen te halen voor mij .
Als ik zo kijk op de side van probetalk dan zijn er mensen die 10 whp pakken door alleen een fpr .
De kl31 en de kl36 zijn de zelfde chip .
Het enige verschil is dat de kl31 voor de AT is en de kl36 voor de MT .
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 17 okt 2010, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE