
Anyhoe; status nu is als volgt:
VRIS klep 2 solenoid vervangen en na een test met de stekker erop van vris klep 1 (die zit niet aan het einde vd toeren) zie je de actuator gaan.
Goed, de stekkers op de juiste solenoids en na een korte test was het duidelijk; meer pit bovenin.
sjips geneuzel:
KL05 ECU met de chip van de KL01 = no go. Probleem is identiek (note: fan bleef in beide ecu's met die chip constant draaien)
Dus kennelijk zit het euvel van niet willen lopen in de chip zelf...
Dus ik daarna de gechipte K8 er weer in; belachelijk sterk middengebied.. De Wanli's van SstennizZ snappen het nauwelijks

Hierna de KL01 ecu met de chip van de 05 nog even, die liep keurig. Vermogen was wel qua gevoel minder hoewel de hogere toerentallen
meer leek te hebben maar dat wijst alleen een dyno uit.
Uiteindelijk bij de Texaco wat benzine erbij gedaan en nog een rit op de gechipte K8 gedaan naar huis en ik heb uiteindelijk besloten dat deze
combinatie voor deze motor het beste is. Vanaf ca 2500 tpm tot even over de 4000tpm voel je behoorlijk trekkracht, daarna zwakt het iets af
maar blijft de motor goed sleuren.
Hoe we het even gaan oplossen met de ECU's die niet helemaal blijken te passen op de motor enzo zal wel per PM gaan maar dat is even voor later.
/barreljan = signing off for today