Hey,
Ik probeerde enkele dagen geleden 2 nieuwe fittingen aan de bestaande remlichten door te solderen.
om corvette style achterlichten te maken.
Maar nu is er iets fout gegaan.
De remlampen branden nu alle 4 maar als ik mijn rem intrap gebeurt er niks.
Er gaat dan wel een dashboard lampje branden een rode met het icoontje van een lamp en 3 horizontale streepjes.
Zou dit een zekering kunnen zijn? ik heb het hele kastje bij de gaspedalen al nagekeken maar die lijken in orde te zijn.
ik heb de extra fittingen nu eraf gehaald maar het probleem blijft zich voordoen.
Met als gevolg dat ik nu niet kan rijden zonder remlichten.
Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?
Help! zekering door?
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
Hallo Benny
wel even dit de lamp aan de linker zijde is normaal een mistlamp en als je dan zomaar plus van je remlichten er op gaat zetten kun je inderdaad raredingen krijgen je zult moeten gaan werken met diode`s zo dat er geen spaning terug kan
ik heb dit ook zo gedaan en dat rode driehoekje wat aan gaat in je dahsbord is het arm systeem van je lampje van de mistlamp of van je alarm lichten zo te horen heb je toch iets verkeerd aan gesloten
dus even alles los halen en goed nakijken
p.s. het kan zijn dat je schakelaar van je remmen stuk is of doorgebrand even door meten
gr zilverbird
wel even dit de lamp aan de linker zijde is normaal een mistlamp en als je dan zomaar plus van je remlichten er op gaat zetten kun je inderdaad raredingen krijgen je zult moeten gaan werken met diode`s zo dat er geen spaning terug kan
ik heb dit ook zo gedaan en dat rode driehoekje wat aan gaat in je dahsbord is het arm systeem van je lampje van de mistlamp of van je alarm lichten zo te horen heb je toch iets verkeerd aan gesloten
dus even alles los halen en goed nakijken
p.s. het kan zijn dat je schakelaar van je remmen stuk is of doorgebrand even door meten
gr zilverbird
ik heb de mistlamp laten zitten alleen weggestopt achter de lamp.
En de 2e remfitting heb ik op de originele gesoldeerd
heb later alles er weer afgehaald maar heb nu nog steeds dat het lampje brand op mijn dash
en het remlicht het niet meer doet.
waar zou de diode dan moeten komen? en wat voor een zou dit moeten zijn
heb hier helaas niet zoveel verstand van
zal morgen ook even het schakelaartje proberen op te zoeken maar zou wel
toevallig zijn dat dit doorbrand door het aansluiten van een andere fitting?
heb later alles er weer afgehaald maar heb nu nog steeds dat het lampje brand op mijn dash
- zilverbird
- Co-Pilot
hoi
p.s. die is wel verplicht hoor de mist lamp maar goed
waar woon je
en de schakelaar zit bij het rempedaal
wel waar die diode komt kan ik je zo even uit leggen maar ik heb er de mist lamp ook bij zitten vandaar
wat je ook nog zou kunnen doen is even de accu los maken
en ecu resetten
p.s. die is wel verplicht hoor de mist lamp maar goed
waar woon je
en de schakelaar zit bij het rempedaal
wel waar die diode komt kan ik je zo even uit leggen maar ik heb er de mist lamp ook bij zitten vandaar
wat je ook nog zou kunnen doen is even de accu los maken
en ecu resetten
Benny schreef:ik heb de mistlamp laten zitten alleen weggestopt achter de lamp.
na een aantal dagen zoeken en wat hulp van mijn buurman
ben ik erachtergekomen wat het probleem is!
blijkbaar heb ik met het aansluiten van de 2e rem fitting een kortsluiting gemaakt op de kabel van het remsignaal.
Hier kwam ik achter door de stekker van de remlichtschakelaar boven de rem los te halen en deze door te meten.
Deze gaf gewoon signaal dus vanaf daar zat het goed.
En bij de achterlichten gaf deze geen spanning dus ergens halverwege zit een breuk.
De oplossing die we hebben bedacht is gewoon een hele nieuwe kabel te trekken van net voor de stekker van de remlichtschakelaar en deze door te sluizen naar achter toe en laten vertakken naar beide lampen :D
igg thx voor het meedenken
ben ik erachtergekomen wat het probleem is!
blijkbaar heb ik met het aansluiten van de 2e rem fitting een kortsluiting gemaakt op de kabel van het remsignaal.
Hier kwam ik achter door de stekker van de remlichtschakelaar boven de rem los te halen en deze door te meten.
Deze gaf gewoon signaal dus vanaf daar zat het goed.
En bij de achterlichten gaf deze geen spanning dus ergens halverwege zit een breuk.
De oplossing die we hebben bedacht is gewoon een hele nieuwe kabel te trekken van net voor de stekker van de remlichtschakelaar en deze door te sluizen naar achter toe en laten vertakken naar beide lampen :D
igg thx voor het meedenken