Hellracer heeft een mooie klze longneck op de kop getikt voor im mijn mx. Nu wist ik al dat het lastig is om een long in een mx3 te hangen, maar ik moet zeggen dat ik er nou ook niet echt wijzer van wordt wat ik op de fora vind.
De amerikanen vinden dat je dan de intake moet swappen met een curved, of anders de voorste motorsteun en nog een buts andere dingen moet aanpassen, mar hier hoor ik dat curved op een long blok niet echt bevorderlijk is en dat je de achterste motor steun moet aanpassen..
Wie heeft er hier hands-on ervaring met het inleggen van een longneck in een mx3 en kan me uitleg geven?
Longneck vs curvedneck
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
De mooiste combinatie is de longneck intake en de kl31 nokkenassen .
En de curvedneck met de kl01 .
De longneck intake is goed voor hoge toeren en de kl31 nokkenassen hebben de meeste pk's boven in .
De curved neck is onderin en in het midden beter net als de kl01 nokkenassen .
Je kan de curvedneck wel gebruiken met kl31 nokkenassen alleen verlies je dan pk's en koppel onderin en krijg je meer vermogen boven in maar daar verliest de curved neck weer vermogen .
Dan is het weer beter om de kl01 nokkenassen te gebruiken .
Maar ik zelf zou voor de longneck gaan .
Het is niet heel erg veel werk om het passend te krijgen .
En geloof me bij de 4500 toeren merk je het verschil wel op de snelweg .
Mijn ZE was eerst een ZE met kl01 nokkenassen en longneck intake . (Was een curved neck ZE)
Toen ik de kl31 nokkenassen erin had gezet voelde ik een heel groot verschil .
En de curvedneck met de kl01 .
De longneck intake is goed voor hoge toeren en de kl31 nokkenassen hebben de meeste pk's boven in .
De curved neck is onderin en in het midden beter net als de kl01 nokkenassen .
Je kan de curvedneck wel gebruiken met kl31 nokkenassen alleen verlies je dan pk's en koppel onderin en krijg je meer vermogen boven in maar daar verliest de curved neck weer vermogen .
Dan is het weer beter om de kl01 nokkenassen te gebruiken .
Maar ik zelf zou voor de longneck gaan .
Het is niet heel erg veel werk om het passend te krijgen .
En geloof me bij de 4500 toeren merk je het verschil wel op de snelweg .
Mijn ZE was eerst een ZE met kl01 nokkenassen en longneck intake . (Was een curved neck ZE)
Toen ik de kl31 nokkenassen erin had gezet voelde ik een heel groot verschil .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE