gaspedaal gaat zwaar naar beneden na lange tijd stil staan

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

WhiteFinish schreef:Toerental schommelen komt waarschijnlijk doordat je of een vacuumlek hebt of je iac onder je gasklephuis is kapot (zwarte ronde sensor)

Knallen betekent niet ontsteken en benzine in een hete uitlaat = knal.
Je bougiekabel volgorde is niet goed, de bougiekabel zelf is niet goed of de onsteking is niet goed.


zoals whitefinish zegt, ik zou ook even alle vaccuum slangen even checken... als er 1 lek is schommelt het toerental en rijd ie rottig... en dan krijg je ook een pruttelend geluid in je uitlaat...(kleine knalletjes)
Me a like Mx-3
sebastianE
New member
New member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21

Bericht door sebastianE »

Heb je niet gewoon wat bougiekabels verkeerd uitgewisseld? aan het kloten gekomen en eind het eind ben je de weg helemaal kwijt.... ;)
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De ecu stelt de ontsteking wel iets bij .

Bij het af stellen heb je de motor dan wel in diagnose modus staan ?
Want anders blijft de ecu de ontsteking terug zetten .

En dat van je gaspendaal .
Je hebt kans dat je gasklep vies is .
Als de motor kout is dan blijft de gasklep plakken door alle olie troep die op de klep zit .

En dit is je cilinder volgorde van de voor kan gezien .

1 3 5

2 4 6



Op de verdeel kap staan ook cijfers deze moeten dan overeen komen met de cilinders .

Mocht hij het dan nog niet doen effe ecu uitlezen op fout code's .
Staat een how to op het forum hier over .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

mx3hoogeveen schreef:de onstekingsmodule en de bobine zitten er net nieuw op
We probeerde vandaag de onsteking op tijd te zetten en we zaten te draaien en te doen maar niks hielp hij bleef op 3 staan(voor ontsteking)en die moet tussen de 9 en de 11 wezen geloof ik
Stelt de computer deze vanzelf af of kan dat niet?
Wij snappen het effe niet meer
hoop dat iemand ons kan helpen



Draai je motor altijd eerst naar bedrijfstemperatuur...iets wat ze nooit hebben gedaan als ze een nieuwe ontsteking er op rossen..

Zet je motor in diagnostic mode, WPH vertelt je hoe. Motor starten..Dan voorzichtig je nieuwe ontstekingsmodule iets los draaien en richten met die strobo. 9-11 graden voorontsteking is je doel, zonder dat je vervroeging intreed (ongeveer 650 toeren met alle electronica uit).

stel absoluut niet af terwijl je filter of LMM is losgekoppeld..die fout maakte ik.. :)

Letwel, als je de voorontsteking kan instellen op je strobo dat het streepje op 0 graden komt te staan op je blok
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

@mentalejellemx-3:Ik zal morgen effe kijken of er 1 lek is ;)

@SebastianE:Ik heb bij de how-to op het forum de pagina uitgeprint van afstellen onsteking 1.8 v6 en heb het volgens die volgorde gedaan de bougie kabels zitten goed;)

@Mazdarati mx-6:Tijdens het afstellen hebben we de motor niet op diagnose modus staan dat ga ik morgen als eerste doen effe goed uitvogelen van hoe het moet ;)
Gasklephuis hebben we flink schoongemaakt met een busje jet cleaner
Zoals de garage zei heb ik geen obd aansluiting op me ecu zitten en daarom kunnen ze me computer niet uitlezen(Wat ik raar vind)

@pointy:We hadden de auto op bedrijfs temperatuur
De motor hadden we niet op diagnose modus gezet dus daar zit waarschijnlijk de fout
Me motor draait stationair op ongeveer 1250 toeren dus dat is ook zo en zo niet goed
We hadden het streepje op nul staan

Ik zal morgen effe kijken van hoe en wat als we er tijd voor hebben
In ieder geval hartstikke bedankt voor alle hulp
En jullie horen het nog van me:)
jeffrey
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Er zit altijd een aansluiting op je OBD..daarom is het je On Board Diagnostics..beetje raar als je die niet uit zou kunnen lezen :roll:
Probleem is gewoon dat je er een SST voor nodig hebt die ze doorgaans alleen bij de dealer hebben.

Uitlezen kan ook dmv. de lampjesmethode.. :)

Maargoed..ik durf vrij zeker te zeggen dat het de foute afstelling is.
Zodra de vervroeging in gaat treden gaat je ontsteking gewoon te laat de boel in de hens zetten. Met als gevolg dat je kleppen al open staan..*kebap*.

Mik op die 9-11 graden voorontsteking (begin op tien graden rij daar een tijdje mee en kijk dan of er iets meer of minder moet..maar vaak doet je ECU dat van zichzelf wel).
Dit wordt op je gradenboog op het blok aangegeven door een tweede streep. Het wijst zich redelijk vanzelf..
Tevens is het raadzaam even je ECU te resetten (ik weet niet of dat al gedaan is) omdat er nieuwe onderdelen in zijn gegaan die je ECU actief aanstuurt. Dit doe je door je accu een half uurtje los te koppelen.

Succes!

en je blok in diagnostic mode zetten was geloof ik je GND en de TEN verbinden..maar wel even de juiste GND..maar kijk het na voor de zekerheid!
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

Mij is verteld geworden dat de vooronsteking meegenomen is op het streepje 0, dus dat je m zoiezo altijd op 0 moet zetten..
Maar je moet dus echt 9-11 graden ervoor zitten ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Hiwo schreef:Mij is verteld geworden dat de vooronsteking meegenomen is op het streepje 0, dus dat je m zoiezo altijd op 0 moet zetten..
Maar je moet dus echt 9-11 graden ervoor zitten ?


Ik heb mijn ontsteking afgesteld op de tweede streep op de gradenboog en tevens op de 0 graden met een juist ingestelde voorontsteking op de stroboscoop..

Sowieso kon ik duidelijk zien toen ik het gas open draaide dat de vervroeging de voorontsteking terugdraaide van 10 graden tot 0..
Gregory
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:15
Locatie: België

Bericht door Gregory »

als je de wagen niet in diagnostics zet

regelt je ecu de ontsteking terug naar wat het was

is dit ook het geval van een 1.6 ??
MX-3 1.6 16V '91
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, je moet je ontsteking stellen in Diag mode (of wanneer je blok eruit is en je 1e zuiger op het oog goed afstellen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie