323F v6 met turbo

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

tsjaaa zuinig is relatief, tis een feit hoe meer vermogen je hebt dat de auto niet zuiniger gaat rijden wanneer dat vermogen gaat gebruiken.....

Maar idd goed afstel/progammeer werk is al de helft.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Wat ik bedoelde is als alles goed afgesteld staat dan zul je het meeste vermogen hebben.
Daarbij rij je dan ook (het zuinigst) omdat hij niet te rijk afgesteld staat.
Staat hij te arm, dan zul je idd minder benzine verbruiken maar ook minder vermogen hebben.
De slijtage zal ook groter zijn als de motor niet goed afgesteld staat!
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

als je vermogen op een eerder toerental komt dus met turbo!

kan je dus altijd op een langer toerental de gewenste snelheid bereiken dan bij een atmo motor dus daarom rij je zuiniger blijf je met een turbo het zelfde rijden dan op een atmo motor dan is het verbruik 2x zoveel.

maar de zo genaamde armmengsel motoren werken anders hoor.

die spuiten benzine in als het mengsel al brand, zeg maar het diesel principe passen ze dan toe bij benzine motoren dat is niet te bereiken met een indirect ingespoten motor.
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing

'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
Plaats reactie