Plaatsen Intercooler
Moderator: Moderators
Plaatsen Intercooler
Hey gasten,
ik heb wat vraagjes over het plaatsen van een intercooler.
Nu heb ik op ebay wat mooie kits gevonden die makkelijk te monteren zouden moeten zijn rond de 200 euro.
(inc cooler, slangen, buizen, klemmen, bevestigingsmateriaal enz).
Mijn vraag is wat doet de intercooler precies? ik heb gelezen dat dit koude
lucht bij elkaar drukt en zo het blok inperst?
maar gaat dat dan via dezelfde ingang als het luchtfilter?
En waar wordt het andere einde aan gemonteerd?
want dan zou ik net zo goed mijn Cold Air Intake kunnen behouden denk ik.
Ook zit je dan met de luchtsensor of gaat die hiertussen?
ik heb een 1.8 v6 maar misschien dat ik er na een tijd nog een turbo op probeer in te bouwen.
Zonder ombouw naar 2,5l blok.
iemand wat meer info hierover?
gr!
Ben
ik heb wat vraagjes over het plaatsen van een intercooler.
Nu heb ik op ebay wat mooie kits gevonden die makkelijk te monteren zouden moeten zijn rond de 200 euro.
(inc cooler, slangen, buizen, klemmen, bevestigingsmateriaal enz).
Mijn vraag is wat doet de intercooler precies? ik heb gelezen dat dit koude
lucht bij elkaar drukt en zo het blok inperst?
maar gaat dat dan via dezelfde ingang als het luchtfilter?
En waar wordt het andere einde aan gemonteerd?
want dan zou ik net zo goed mijn Cold Air Intake kunnen behouden denk ik.
Ook zit je dan met de luchtsensor of gaat die hiertussen?
ik heb een 1.8 v6 maar misschien dat ik er na een tijd nog een turbo op probeer in te bouwen.
Zonder ombouw naar 2,5l blok.
iemand wat meer info hierover?
gr!
Ben
de intercooler koelt de samen geperste lucht van de turbo,
door dat de turbo de lucht samen perst ontstaat er hitte
en in warme lucht zit minder zuurstof wat weer nodig is voor optimale verbranding,
daar monteren mensen een intercooler om de warme lucht af te koelen om zo weer meer zuurstof in de lucht te krijgen en daar krijg je meer vermogen van,
grotere intercooler is meer koude lucht.
zonder intercooler zou een turbo niet optimaal werken en haal je zeker geen 30% vermogen winst.
wat voor turbo wil je monteren een water gekoelde of een luchtgekoelde,
ik zou zelf een water gekoelde nemen met een verbeterde lager smering als je met je blok hogere toeren wil draaien,
en gebruikte turbo kan ook van de sloop maarja wat voor auto?
door dat de turbo de lucht samen perst ontstaat er hitte
en in warme lucht zit minder zuurstof wat weer nodig is voor optimale verbranding,
daar monteren mensen een intercooler om de warme lucht af te koelen om zo weer meer zuurstof in de lucht te krijgen en daar krijg je meer vermogen van,
grotere intercooler is meer koude lucht.
zonder intercooler zou een turbo niet optimaal werken en haal je zeker geen 30% vermogen winst.
wat voor turbo wil je monteren een water gekoelde of een luchtgekoelde,
ik zou zelf een water gekoelde nemen met een verbeterde lager smering als je met je blok hogere toeren wil draaien,
en gebruikte turbo kan ook van de sloop maarja wat voor auto?
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
oke kijk dat is me alweer wat duidelijker
ik denk dat ik voor de luchtgekoelde ga dat is denk ik het makkelijkst
inbouwen en aanpassen enz omdat ik er toch niet zoveel verstand van heb.
daarbuiten ben ik van plan om mijn 1.8 v6 te houden dus veel meer toeren zal ik niet gaan maken.
Maar het inbouwen van een intercooler is dat wel mogelijk zondat dat ik een turbo heb?
of zou ik die beter er niet op monteren omdat een cold air intake nu nog beter is?
ik denk dat ik voor de luchtgekoelde ga dat is denk ik het makkelijkst
inbouwen en aanpassen enz omdat ik er toch niet zoveel verstand van heb.
daarbuiten ben ik van plan om mijn 1.8 v6 te houden dus veel meer toeren zal ik niet gaan maken.
Maar het inbouwen van een intercooler is dat wel mogelijk zondat dat ik een turbo heb?
of zou ik die beter er niet op monteren omdat een cold air intake nu nog beter is?
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
zonder turbo heeft het geen zin een ic te installeren
sterker nog , heb zou vermogensverlies betekenen omdat de lucht nu over een langere afstand na binnen gezogen moet worden.
ik zou er fijn mee wachten om een ic te installeren tot je echt aan de turbo gaat.
het is ook een beetje wanabee als je wel een ic hebt , en geen turbo
sterker nog , heb zou vermogensverlies betekenen omdat de lucht nu over een langere afstand na binnen gezogen moet worden.
ik zou er fijn mee wachten om een ic te installeren tot je echt aan de turbo gaat.
het is ook een beetje wanabee als je wel een ic hebt , en geen turbo
een watergekoelde turbo is 200% beter want die kan meer toeren draaien voor hij vast loopt:P
water gekoelde turbo's zitten meestal alleen op benzine motoren,
een ic op een atmo motor zou in theorie wel helpen,
maar de motor moet dan harder aan zuigen en dat kost vermogen.
een cold air intake is beter mits je ook de brandstof er op aanpast,
maar dat hoeft weer niet als je een air temperatuur sensor heb dan gaat dat automatisch. zoals bij een mxje het mooie van een ecu!!
water gekoelde turbo's zitten meestal alleen op benzine motoren,
een ic op een atmo motor zou in theorie wel helpen,
maar de motor moet dan harder aan zuigen en dat kost vermogen.
een cold air intake is beter mits je ook de brandstof er op aanpast,
maar dat hoeft weer niet als je een air temperatuur sensor heb dan gaat dat automatisch. zoals bij een mxje het mooie van een ecu!!
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen