Pascalmx3

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Pascalmx3

Bericht door PascalMX3 »

Hey iedereen! :)

Ik zit al een tijdje op het forum, maar nog nooit een voorstel/profieltopic aangemaakt.

Ik ben Pascal 27 jaar en woon in Musselkanaal(GR) en ik rijd sinds november 2005 Mazda MX-3. De mx3 is helaas gecrasht in februari 2006, en gelukkig was het niet mijn schuld, en kon toch weer een mx3 kopen in april 2006. Die heb ik van Angelo uit oosterhout gekocht, en heb ik op dit moment nog steeds, een 2002 ingevoerde duitse zwarte mx3 v6 1994 met standaard nieuw type dashboad, airbag, open dak etc etc.

Helaas is in april 2008 iemand op mij ingereden, en had ik beetje schade. De verzekering keerde goed uit, dus heb de hele auto aangepakt. Alles gestript, deuren eruit, kofferklep en motorkap eraf, antenne, slotje, sproeier en logo gecleand, waarna hij professioneel gespoten is.

Optisch is het volgende veranderd;
Mazdaspeed voorbumper
smoked altezza in corvette style achterlichten
smoked bumper en zijknippers met smd lampen
nieuwe voorruit met raamband
koplampen binnenkant zwart gemaakt
bixenon
aantal dingen gecleand
etc etc

Qua remmerij heb ik nu gepreforeerde National Brake schijven, met greenstuff voor en ferrodo achter. Remklauwen heb ik gereviseerd en nieuw lakje erop gedaan. Verder goodridge rvs remslangen en nieuwe dot4 remvloeistof.

Veel dingen eronder allemaal in de bitumen gezet, en nog aantal dingen vervangen.

Qua vering/demping heb ik nu GTS suspension, met 6cm verlaging voor en achter 4cm.

Toen begon het te kriebelen met de audio :mrgreen:
Maar mijn budget was niet zo groot meer, dus heb het maar gewaagd op drie lanzar versterkers die ik zelf opgewaardeerd heb met solderen en andere condesatoren erin. En ik moet zeggen......... :bouncered: Genieten van de helderheid, en doof worden is geen probleem :mrgreen:

Qua audio;
voeding 2 x 50mm2 afgezekerd op 200amp
hifonics tripple rca kabels
voor de rest allemaal hoogwaardig speakerkabels. Ook in de deuren andere kabels getrokken.
Phonocar 805, 738 702 en rockford zijn de speakers/woofers geworden.
Bekisting en demping van de speakers heb ik ook professioneel aangepakt, zo staat de subkist bv vast met zware metalen strippen en staat hij op 3cm rubberen tegels. Alle bekistingen staan los vanelkaar, en hebben geen invloed opelkaar.
Er zit ongeveer 20 a 30 kilo bitumen in voor de demping van de deuren, dak, achterin etc.
Al met al, is de auto zeker wel meer als 100 kilo zwaarder geworden, maar heb toch niet het geld genomen voor een ander blok, omdat ik ook een andere hobby heb, namelijk paramotor(vliegen) 8)

Kan er wel een boek over schrijven, maar ik laat het eerst hier ff bij :mrgreen: Wat een geweldige hobby is dat toch, een Mazda MX-3 V6 :bier:

Zie link voor foto's. Laatste foto's zijn recent gemaakt en is hij ook verlaagd..... Kan bijna geen foto's maken, ivm dat de auto ontzettend glimt, en dan heb ik h'm nog niet eens in de was gezet, nouja anderhalf jaar geleden toen ie net van de spuiter kwam :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Album-SCLIOT8G- ... Mazda.html
MaaZzy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:35
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6

Bericht door MaaZzy »

Welkom hier op 't forum. ;)

Toch maar eens een topic aangemaakt! werd tijd. :mrgreen:

Mx-3 ziet er erg goed uit en je audio is allemaal netjes gelukt man.

Ik spreek je nog. :bier:
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ziet er goed uit Pascal !

Vind de speakers in je B-stylen een super mooi ding !

Wanneer kom je eens naar een meeting zodat we hem in het echt kunnen bewonderen :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Nette MX-3, ik zie dat er een hoop aan gebeurd is en ook goed gebeurd, daar hou ik wel van 8)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Heey Pascal.

leuk dat je nu ook een topic hebt aan gemaakt.

Zeer nette mx3, en al die donkere verlichtings units ben ik stiekem een beetje jaloers op :mrgreen: al ga ik je al een beetje achter na.

:bier: grtzz Robin.
Gebruikersavatar
kevinvandorst
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 152
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:05
Locatie: Roosendaal

Bericht door kevinvandorst »

Ziet er goed uit en wat een prachtige voorbumper ! :bier:
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Bedankt allemaal :mrgreen:

Ben eigenlijks nog niet helemaal tevreden, maar wegens tijdgebrek heb ik het zo gelaten. Wat ik nog wil veranderen zijn:
leren stoelen
cupdiffusor achter
andere einddemper
andere velgen

Dit ga ik komend winter doen, daar is het nu ff te mooi weer voor 8)

@WhiteFinish

De laatste tijd zit ik geregeld in zeeland(leuke meid daar getroffen) dus kom zeker wel een keer op een meeting als ik op een zaterdag door nederland cross. Ik wou mij ook eerst opgeven voor de JAF, maar omdat ik geen zekerheid over die dag heb, heb ik het niet gedaan om terleurstelling te voorkomen.
Plaats reactie