koelvloeistof

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

koelvloeistof

Bericht door PascalMX3 »

Als ik lange afstanden rijd, dan gaat mijn koelvloeistofreservoir boven zijn max staan. Na afkoelen zakt deze peil ook niet.
Heb dit weekend bijna 1000km gemaakt, en heb tot 2 maal toe onderweg, koelvloeistof teruggegoten in het vulgat.

Kan dit een kapotte overdrukdop zijn? Ik heb geen lekke koppakking ofzo, ook geen olie in de koelvloeistof of verbranding daarvan.
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: koelvloeistof

Bericht door SstennizZ »

PascalMX3 schreef:Als ik lange afstanden rijd, dan gaat mijn koelvloeistofreservoir boven zijn max staan. Na afkoelen zakt deze peil ook niet.
Heb dit weekend bijna 1000km gemaakt, en heb tot 2 maal toe onderweg, koelvloeistof teruggegoten in het vulgat.

Kan dit een kapotte overdrukdop zijn? Ik heb geen lekke koppakking ofzo, ook geen olie in de koelvloeistof of verbranding daarvan.


Misschien thermostaat kapot?
Afbeelding
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

nope, thermostaat is net nieuw. En heb voor die tijd ook alles goed ontlucht.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Normaal als de overdruk knop / deksel kapot is loopt het erlangs.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Loopt niets langs die dop. Kan het zijn dat deze dop intern lek is, dat hij de druk niet meer op kan houden zo gezegd? Vuldop is ook niet lek, anders had daar wel iets gelekt.
Had via ebay, waar ik ook die veertjes voor de remblokken weg heb een nieuwe overdrukdop besteld, maar deze was te klein, terwijl hij wel voor de mx-3 v6 is, dus daar zit ook nog verschil in(voor en na facelift)
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Haal je vuldop(die op je blok) er even af en controller het rubber, deze was is bij mij redelijk gescheurd en dit is deels verantwoordelijk voor mijn koelvloeistof-lekkage. Ook al zie je het niet direct aan de buitekant.
Plaats reactie