1.8v6 onderdelen op een 2L of de 2.5v6
Moderator: Moderators
1.8v6 onderdelen op een 2L of de 2.5v6
hoi allemaal,
ik ben mike kom uit NH
ik ben nieuw hier dus heb er geen verstand van.
als ik nou een 2lv6 koop of een 2.5v6, kan ik dan voor meer vermogen bijv, cilinderkop van 1.8 er op doen voor meer compressie of alleen de nokkenassen wisselen. of de uitlaat nokkenas als inlaat op me 2l/2,5 omdat deze scherper is dan de inlaat nokkenas?
zou ik het inlaat spruitstuk en cilinderkop poorten aan de binnenkant zelf kunnen polijsten en how to do? dremel ofzo?
alvast bedankt.
ik ben mike kom uit NH
ik ben nieuw hier dus heb er geen verstand van.
als ik nou een 2lv6 koop of een 2.5v6, kan ik dan voor meer vermogen bijv, cilinderkop van 1.8 er op doen voor meer compressie of alleen de nokkenassen wisselen. of de uitlaat nokkenas als inlaat op me 2l/2,5 omdat deze scherper is dan de inlaat nokkenas?
zou ik het inlaat spruitstuk en cilinderkop poorten aan de binnenkant zelf kunnen polijsten en how to do? dremel ofzo?
alvast bedankt.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Je wil wel hele aparte dingen, daar hou ik van
MAAR als ik je vragen lees weet ik ook dat je weinig of geen huiswerk hebt gedaan!!!!!
1 hoe werk een motorblok
2 wat doet een nokkenas, hoe en wat
3 compressie, waardoor komt dat
4 wat is een cilinderkop, waar zorgt hij voor
Ga eens wat opzoeken hier of via google en je zal zien dat je een aantal vragen niet had hoeven stellen...
Groetjes M&M
MAAR als ik je vragen lees weet ik ook dat je weinig of geen huiswerk hebt gedaan!!!!!
1 hoe werk een motorblok
2 wat doet een nokkenas, hoe en wat
3 compressie, waardoor komt dat
4 wat is een cilinderkop, waar zorgt hij voor
Ga eens wat opzoeken hier of via google en je zal zien dat je een aantal vragen niet had hoeven stellen...
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
die vier punten die je daar zeg snap ik.
maar zou je door de kop van een 2l te wisselen met een 1.8 meer compressie krijgen of zijn deze gelijk aan elkaar.
of kan ik beter een 2l kop houden door de mischien grotere kleppen heeft.
zou het nut hebben om de nokkenassen te wisselen omdat die van de 1.8 miss feller zijn?
heeft iemand misschien de gegevens van bijde motoren waar dat in staat
graden hoek en klep lift , duratie?
en waarom wil ik rare dingen heeft niemand dit ooit geprobeert of gedaan?
waar zit het verschil tussen de 1.8 en 2l in de boring of de slag van de motor.
en ik doe nooit aan mazda en nu 1 keer en ik doe me huiswerk hier, maar ik hier niets over kunnen vinden op het forum ook niet met de zoek functie.
gr,
maar zou je door de kop van een 2l te wisselen met een 1.8 meer compressie krijgen of zijn deze gelijk aan elkaar.
of kan ik beter een 2l kop houden door de mischien grotere kleppen heeft.
zou het nut hebben om de nokkenassen te wisselen omdat die van de 1.8 miss feller zijn?
heeft iemand misschien de gegevens van bijde motoren waar dat in staat
graden hoek en klep lift , duratie?
en waarom wil ik rare dingen heeft niemand dit ooit geprobeert of gedaan?
waar zit het verschil tussen de 1.8 en 2l in de boring of de slag van de motor.
en ik doe nooit aan mazda en nu 1 keer en ik doe me huiswerk hier, maar ik hier niets over kunnen vinden op het forum ook niet met de zoek functie.
gr,
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
je zegt dat je mijn 4 punten snapt....
Blijkbaar niet, je steld nu weer bijna dezelfde vragen als in je eerste berichtje
1*compressie komt niet door de cil.koppen, maar door o.a de
hoogte van de zuigers
2*uiteraard zijn de koppen niet helemaal gelijk, het zijn immers ook 3 verschillende motoren.
3* de nokkenassen zijn idd ook bij alle 3 anders
4* de slag en boring zijn ook bij alle 3 anders
Even zoeken en je weet het (huiswerk)
Groetjes M&M
Blijkbaar niet, je steld nu weer bijna dezelfde vragen als in je eerste berichtje
1*compressie komt niet door de cil.koppen, maar door o.a de
hoogte van de zuigers
2*uiteraard zijn de koppen niet helemaal gelijk, het zijn immers ook 3 verschillende motoren.
3* de nokkenassen zijn idd ook bij alle 3 anders
4* de slag en boring zijn ook bij alle 3 anders
Even zoeken en je weet het (huiswerk)
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
martinenijenhuis schreef:je zegt dat je mijn 4 punten snapt....
Blijkbaar niet, je steld nu weer bijna dezelfde vragen als in je eerste berichtje
1*compressie komt niet door de cil.koppen, maar door o.a de
hoogte van de zuigers
2*uiteraard zijn de koppen niet helemaal gelijk, het zijn immers ook 3 verschillende motoren.
3* de nokkenassen zijn idd ook bij alle 3 anders
4* de slag en boring zijn ook bij alle 3 anders
Even zoeken en je weet het (huiswerk)
Groetjes M&M
1. leg mijn dan maar eens uit waarom de compressie niet kan veranderen door een andere cilinderkop. miss heeft die van die 1.8 wel een kleinere verbrandings ruimte dan die van de 2L maar als de boring anders is valt die af.
2 ik bedoel zou ik met een 1.8 kop op me 2l onderblok winst boeken of ga ik er op achter uit.
3.ik snap dat de nokkenassen anders zijn. een scherpere nokkenas in meer vermogen. is die van een 1.8 beter of moet ik die van een 2l laten zitten.
4. dat wilde ik weten.
5. ik denk dat jullie mijn stand punt niet begrijpen, want jullie rijden mazda dus jullie hebben alleen verstand van tupperware en audio, is er nou niemand die er serieus verstand van motoren tunning. en ook de verschillen kan op noemen tussen de 1.8 en 2L v6.
alvast bedankt.
een voorbeeld van een VW golf gti II als je daar 2 uitlaat nokkenassen in doe krijg je 5pk winst omdat de uitlaat nokkenas veel langer de kleppen open houd dan de orginele inlaat nokken as werkt dit ook bij een deze v6 motoren?
- Xtremer
- Co-Pilot
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 08 jan 2007, 20:31
- Type Mazda: Anders
- Locatie: Breda
- Contacteer:
5. ik denk dat jullie mijn stand punt niet begrijpen, want jullie rijden mazda dus jullie hebben alleen verstand van tupperware en audio, is er nou niemand die er serieus verstand van motoren tunning. en ook de verschillen kan op noemen tussen de 1.8 en 2L v6.
Fout Antwoord...
Ik heb zo'n vermoeden dat het vanaf nu stil wordt in deze topic...
Zoek ff op de naam van de mensen die jou proberen te helpen en het woord KLZE... (HINT)
Fuck'n eind op met je punt 5 jongen! Velen rijden hier mazda omdat het gewoonweg lekker rijd, en nee, niet iedereen heeft hier verstand van motoren, en dat is ook niet nodig op 1 van de gezelligste forums!
En weet wat het leukste is van de mazda 1.8 v6, daar gaan wij niet lopen klooien om 5 pk winst te krijgen, nee meneer, daar lepelen we direct een KL-ZE in, huppa dik 60pk winst!
Maar oke, ik respecteer je ding, je wilt finetunen, ga je gang, maar hou je vooroordeel dan wel ff voor je, en koop anders een golf en een petje!
En weet wat het leukste is van de mazda 1.8 v6, daar gaan wij niet lopen klooien om 5 pk winst te krijgen, nee meneer, daar lepelen we direct een KL-ZE in, huppa dik 60pk winst!
Maar oke, ik respecteer je ding, je wilt finetunen, ga je gang, maar hou je vooroordeel dan wel ff voor je, en koop anders een golf en een petje!
HINT klze die doet iedereen erin die een beetje vermogen wil.
wat als je nou me je atmo 1.8 veel vermogen heb dat is veel vetter vind ik.
als ik hier op het forum lees lepelt iedereen er een ander blok in voor meer vermogen.
als ik me 1.8 of miss me 2l getuned heb heb ik even veel vermogen en net zo veel uitgegeven als aan een klze ombouw.
daarom dat ik deze vragen stel.
miss wat antwoord 5 fout want er zijn ook mx-3 zonder tupperware.
wat als je nou me je atmo 1.8 veel vermogen heb dat is veel vetter vind ik.
als ik hier op het forum lees lepelt iedereen er een ander blok in voor meer vermogen.
als ik me 1.8 of miss me 2l getuned heb heb ik even veel vermogen en net zo veel uitgegeven als aan een klze ombouw.
daarom dat ik deze vragen stel.
miss wat antwoord 5 fout want er zijn ook mx-3 zonder tupperware.