KLZE swap in 4-cilinder, how to?
Moderator: Moderators
KLZE swap in 4-cilinder, how to?
Hallo,
Ik heb al een aantal keer gehoord dat het overzetten van een klze in een 4 cilinder niet aan te raden is. Waarom niet?
Ik heb dan nodig: ?
- klze
- versnellingsbak v6
- ecu v6
- kabelboom v6
- uitlaat v6
- ?
- ?
- ?
Het makkelijkste zou dan toch zijn om een complete klze set van iemand over te nemen? Dan heb ik alles compleet.
Ik heb al een aantal keer gehoord dat het overzetten van een klze in een 4 cilinder niet aan te raden is. Waarom niet?
Ik heb dan nodig: ?
- klze
- versnellingsbak v6
- ecu v6
- kabelboom v6
- uitlaat v6
- ?
- ?
- ?
Het makkelijkste zou dan toch zijn om een complete klze set van iemand over te nemen? Dan heb ik alles compleet.
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Dennis_MX3 schreef:- een nieuw idee, het wordt niet voor niks afgeraden!
Het wordt niet afgeraden maar niet aangeraden. Dat is iets anders he
Idd met een v6 donor zou je toch een heel eind moeten komen lijkt mij?
Ik heb er gisteren nog verder onderzoek naar gedaan en het grootste probleem schijnen de motor steunen te zijn.
Van een v6 zijn ze anders dan van een 4 cilinder. Ik heb gelezen dat je ze over zou moeten lassen. Maar die steunen zitten toch op een subframe, dan kun je dat gehele subframe toch over schroeven?
En ook al moeten die steunen van de v6 erin gelast worden is dit dan zo'n groot probleem? Of je nu een paar steunen last of je last je complete uitlaat, beide veel werk lijkt me.
DJ_MIKE schreef:de motor steunen om lassen zijn ook niet zo heel veel werk.
avond je werk.
en maat van mijn heeft een 323 4clilinder om gebouwt naar de v6 k8.
wij hadden het meeste problemen met de electronika.
Oké, nu lees ik net op mx3.com dat het frame met de motor steunen van de GS kan worden over gezet in de RS. Dus dat zou betekenen dat lassen niet nodig is. Iemand die me hier meer over kan vertellen?
Mss een stomme vraag hoor maar wat is precies het verschil tussen de steunen? Oftewel wat zou er omgelast moeten worden?
Nog een vraag die me net te binnen schiet. Een klze is zwaarder dan een standaard GS of RS. Beïnvloed dit het weggedrag veel?
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten