KLZE swap in 4-cilinder, how to?

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

epicrates
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2010, 16:43

KLZE swap in 4-cilinder, how to?

Bericht door epicrates »

Hallo,

Ik heb al een aantal keer gehoord dat het overzetten van een klze in een 4 cilinder niet aan te raden is. Waarom niet?
Ik heb dan nodig: ?
- klze
- versnellingsbak v6
- ecu v6
- kabelboom v6
- uitlaat v6
- ?
- ?
- ?

Het makkelijkste zou dan toch zijn om een complete klze set van iemand over te nemen? Dan heb ik alles compleet.
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

- een nieuw idee, het wordt niet voor niks afgeraden!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

In principe heb je een donor V6 auto nodig, dan is het best te doen.

Alleen waarom zou je geen 1.8 turbo oid kopen?? Veel leuker
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
epicrates
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2010, 16:43

Bericht door epicrates »

Dennis_MX3 schreef:- een nieuw idee, het wordt niet voor niks afgeraden!


Het wordt niet afgeraden maar niet aangeraden. Dat is iets anders he :lol:

Idd met een v6 donor zou je toch een heel eind moeten komen lijkt mij?
Ik heb er gisteren nog verder onderzoek naar gedaan en het grootste probleem schijnen de motor steunen te zijn.
Van een v6 zijn ze anders dan van een 4 cilinder. Ik heb gelezen dat je ze over zou moeten lassen. Maar die steunen zitten toch op een subframe, dan kun je dat gehele subframe toch over schroeven?

En ook al moeten die steunen van de v6 erin gelast worden is dit dan zo'n groot probleem? Of je nu een paar steunen last of je last je complete uitlaat, beide veel werk lijkt me.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

de motor steunen om lassen zijn ook niet zo heel veel werk.
avond je werk.

en maat van mijn heeft een 323 4clilinder om gebouwt naar de v6 k8.
wij hadden het meeste problemen met de electronika.
epicrates
New member
New member
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2010, 16:43

Bericht door epicrates »

DJ_MIKE schreef:de motor steunen om lassen zijn ook niet zo heel veel werk.
avond je werk.

en maat van mijn heeft een 323 4clilinder om gebouwt naar de v6 k8.
wij hadden het meeste problemen met de electronika.


Oké, nu lees ik net op mx3.com dat het frame met de motor steunen van de GS kan worden over gezet in de RS. Dus dat zou betekenen dat lassen niet nodig is. Iemand die me hier meer over kan vertellen?

Mss een stomme vraag hoor maar wat is precies het verschil tussen de steunen? Oftewel wat zou er omgelast moeten worden?

Nog een vraag die me net te binnen schiet. Een klze is zwaarder dan een standaard GS of RS. Beïnvloed dit het weggedrag veel?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Het word zeker niet afgeraden!

Maar het is gewoon heel veel werk!
Voor al dat werk en geld kun je eigenlijk beter of een v6 kopen, of er een 4 cil turbo inleggen 8)

Maar het kan gewoon, en het is al vaker gedaan. ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

de voorste en achterst motorsteun zitten niet op de zelfde plek

da achterste zit iets vedder naar achteren van en v6 en de voorste iets meer naar voren
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

EDIT - topictitel aangepast ter verduidelijking
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

geeft het ook geen problemen bij de apk? Ik dacht dat het aantal cilinders
niet mocht veranderen?

Als je op papier 4 cilinders hebt en in werkelijkheid 6 is dat toch afkeur?
Afbeelding
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Plaats reactie