Exhaust headers
Moderator: Moderators
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
kijk met spruitstukken vooral naar de dikte van het materiaal.
Ik had zelf een rvs spruitstuk erop (niet eens zo heel goedkoop) zat er al een paar jaar op maar de scheuren zaten er nu in.
Hun dunner hoe sneller het scheurt, ben terug gegaan naar stock spruitstuk, wel stuk zwaarder en staat natuurlijk niet zo vet als een mooi spaghetti stuk, maar halve cm dik
Ik had zelf een rvs spruitstuk erop (niet eens zo heel goedkoop) zat er al een paar jaar op maar de scheuren zaten er nu in.
Hun dunner hoe sneller het scheurt, ben terug gegaan naar stock spruitstuk, wel stuk zwaarder en staat natuurlijk niet zo vet als een mooi spaghetti stuk, maar halve cm dik
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
ja zit ook wel verschil in auto's in natuurlijk.
Tijdens de dynorun op 1 bar boost kon ik er dwars door heen kijken.
Zo rood gloeiend was het materiaal.
Maar goed, moeten ze min of meer tegen kunnen, heeft het ook wel wat jaartjes gedaan
Maar neemt niet weg dat als jij lekker gaat planken dat het gewoon gigantisch heet wordt, dat is echt bizar namelijk.
Als je van je gas gaat koelt ie af en dat lekker heen en weer zo met de temp. en dan krijg je vanzelf de ellende.
Stock spruitstukken zijn gewoon lekker dik.
Moet eerlijk zeggen dat mijne met stock header, agressiever is onderin dan met spaghetti stuk
Tijdens de dynorun op 1 bar boost kon ik er dwars door heen kijken.
Zo rood gloeiend was het materiaal.
Maar goed, moeten ze min of meer tegen kunnen, heeft het ook wel wat jaartjes gedaan
Maar neemt niet weg dat als jij lekker gaat planken dat het gewoon gigantisch heet wordt, dat is echt bizar namelijk.
Als je van je gas gaat koelt ie af en dat lekker heen en weer zo met de temp. en dan krijg je vanzelf de ellende.
Stock spruitstukken zijn gewoon lekker dik.
Moet eerlijk zeggen dat mijne met stock header, agressiever is onderin dan met spaghetti stuk
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
cristof19 schreef:heb er overlaatst in nederland ook 1 gekocht en heb em ook opnieuw moeten lassen
bijde flenzen stonden gewoon uit den haak
komt ook omdat de headers niet bedoeld zijn voor een mx3 maar voor een xedos/mx6 welke een langere wielbasis hebben en dus ook een langere uitlaatlijn.
hierdoor moet je altijd wat slijpen en hakken om hem passend te maken onder een mx3. dat de flenzen niet rechtstaan is gewoon omdat het massaproductie is
neemt niet weg dat het wel erg goedkoop is, ik heb toendertijd ook een setje van ebay gescoord en die zit nu ook al een aantal jaren onder mijn (ex)mx
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RichMX-3 schreef:ja zit ook wel verschil in auto's in natuurlijk.
Tijdens de dynorun op 1 bar boost kon ik er dwars door heen kijken.
Zo rood gloeiend was het materiaal.
Maar goed, moeten ze min of meer tegen kunnen, heeft het ook wel wat jaartjes gedaan
Maar neemt niet weg dat als jij lekker gaat planken dat het gewoon gigantisch heet wordt, dat is echt bizar namelijk.
Als je van je gas gaat koelt ie af en dat lekker heen en weer zo met de temp. en dan krijg je vanzelf de ellende.
Stock spruitstukken zijn gewoon lekker dik.
Moet eerlijk zeggen dat mijne met stock header, agressiever is onderin dan met spaghetti stuk
Maar ik neem aan dat als je goed doortrekt het toch wel anders is ?
Met kat trekt ie onderin ook beter dan met een kvv, maar zodra je wat hoger in de toeren komt knalt ie goed door
@ Hiwo, naar mijn idee maakt het geen verschil.
Althans niet merkbaar dus.
Andere headers KUNNEN winstgevend zijn icm compleet veranderde uitlaatlijn.
Maar zoals met veel dingen het maakt geen verschil van 10 pk of meer.
Ik zal binnekort is een uitdraai posten met stock headers en spaghetti stuk.
Er zijn trouwens wel headers waar dyno uitdraaien van zijn en aantonen dat deze wel verschil geven maar die beginnen vanaf 900 USD zo'n beetje.
En dan is het nog minimaal en wel samen met compleet aangepaste uitlaatlijn, maar bij die prijsklasse zie je dus het verschil in materiaaldikte/pasvorm/materiaal/afwerking/laswerk etc etc
Dus je zal vast wel iets pakken waarschijnlijk, maar dat je het echt merkt lijkt me niet dus.
Althans niet merkbaar dus.
Andere headers KUNNEN winstgevend zijn icm compleet veranderde uitlaatlijn.
Maar zoals met veel dingen het maakt geen verschil van 10 pk of meer.
Ik zal binnekort is een uitdraai posten met stock headers en spaghetti stuk.
Er zijn trouwens wel headers waar dyno uitdraaien van zijn en aantonen dat deze wel verschil geven maar die beginnen vanaf 900 USD zo'n beetje.
En dan is het nog minimaal en wel samen met compleet aangepaste uitlaatlijn, maar bij die prijsklasse zie je dus het verschil in materiaaldikte/pasvorm/materiaal/afwerking/laswerk etc etc
Dus je zal vast wel iets pakken waarschijnlijk, maar dat je het echt merkt lijkt me niet dus.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>