Motor stottert.

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Motor stottert.

Bericht door MX-3 Fusion »

BEste Mensen,

Me mx-3 heeft veel last van stotteren.
Als me mx koud is rijd ie heerlijk als ie op bedrijfstemperatuur is dan is het bagger. Het lijkt net of ie verzuipt of dat ie overslaat of dat ie geen benzine krijgt ik weet niet wat het is. wie o wie kan mij helpen?

Volgende handelingen heb ik gedaan.
Bougies nagekeken en waren wit. klein beetje opgeschuurd.
me bougies waren bij het witte gedeelte al een beetje doorgebrand
( Oorzaak ) ??
alle vloeistoffen zijn goed op pijl.
de bougiekabels zitten er goed op.
luchtfilter schoongemaakt.

Wat kan het nog meer zijn?
Benzine toevoer of filter denk ik niet omdat ie bij koude temperatuur gewoon goed rijd. Of zou dat wel kunnen? en zo ja hoe kan ik dat zelf schoonmaken of vervangen?

Wat kan het nog meer zijn???

Hoor het graag van jullie.
MVG JP ( MX-3 FUSION )
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

heb je je verdelerkap en rotor al eens nagekeken? als die niet meer goed zijn kan de motor ook gaan stotteren.
MX-6 2.0 '95
Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Bericht door MX-3 Fusion »

Dat ga ik vanmiddag ff doen als het goed is kan die onder erosie zitten en dat moet ik ff weghalen. ik ga ff kijken jullie horen van me.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Kijk maar uit als je witte bougies hebt, dit duid op een te arm mengsel waardoor je gaten in de zuiger kan krijgen.

Oorzaken kan zijn; vuile injectoren, vuile brandstoffilter, lamba sonde, slecht functionerende luchtmassameter, te weinig brandstofdruk.
Probeer eens injectorreiniger op 20 a 30 liter brandstof, wie weet.

Oja, een koude motor is gevoeliger voor een slechte inspuiting dan bij een warme motor, ook verbruikt een koude motor meer brandstof, dus je moet het echt zoeken in de aanvoer of afregeling van het brandstofsysteem, dit kan zowel een verstopt onderdeel zijn, of een elektrisch onderdeel wat slechte waarden aan de ecu afgeeft, zoals een slechte lamba sonde bv
Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Bericht door MX-3 Fusion »

Wat zou het zijn ik heb ong 3000 a 4000 km geleden zo'n flesje erin gegooid moet dat nu weer dan?
zou ik misschien nieuwe bougies erin zetten en de accu loskoppelen zodat de ecu gereset word of moet ik dat niet doen?
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

MX-3 Fusion schreef:Wat zou het zijn ik heb ong 3000 a 4000 km geleden zo'n flesje erin gegooid moet dat nu weer dan?
zou ik misschien nieuwe bougies erin zetten en de accu loskoppelen zodat de ecu gereset word of moet ik dat niet doen?


Als je bougies af zijn, of je weet het niet zeker wanneer deze vervangen zijn kun je altijd nieuwen plaatsen. Een witte bougie kan ook duiden op een verkeerde type bougie, waardoor je slechte vonk heb, en dat dat misschien ook de oorzaak wel kan zijn.
Als je zo'n 4000 km geleden al van dat injectorreiniger hebt gebruikt, helpt het nu ook niet veel denk ik. Als je je ecu reset, verdwijnen wel eventuele storingsmeldingen, maar je kan het proberen, wie weet. Soms kan een oorzaak uit een hele rare hoek komen.
Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Bericht door MX-3 Fusion »

Gisteravond even de accu los gehad en de ecu gereset. Vanochtend naar me werk gereden en tot nu toe geen problemen. ik hoop dat het zo verholpen is anders ben ik weer snel terug.
Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Bericht door MX-3 Fusion »

`Nou beste mensen het is weer feest.
Net naar me werk gereden en weer enorm veel stotteren als ik optrek.
Ik word er helemaal gek van.
Alle vloeistoffen zijn op pijl.
Wat zou ik kunnen doen???
Ecu is gereset. daarna had ik even geen last ervan en nu net had ik er wel last van alsof ie verzuipt lijkt het wel.
Als iemand me kan helpen graag.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

als ik dit zo hoor dan is het dink ik tog je ontsteeking
Gebruikersavatar
MX-3 Fusion
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 79
Lid geworden op: 15 aug 2008, 19:13

Bericht door MX-3 Fusion »

Ontsteking vervangen??
Of zijn er nog andere mogelijk heden om eerst na te kijken ?
Plaats reactie