Wit knipperlicht voor? ''Apk vraagje!''

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

ja je kan idd gewoon eens langs een andere garage gaan, je weet maar nooit.
Ik ben deze keer ook gewoon met de lampen door de keuring gekomen, en ze hebben het licht beeld nog gechecked...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Hoe zit het eigenlijk in de VS met die koplampen, zijn ze daar wel goed gekeurd? Want ik dacht dat je tegenwoordig in Nederland ook Amerikaans lichtbeeld mocht hebben (maar weet ik niet zeker).
MaaZzy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 mei 2009, 15:35
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6

Bericht door MaaZzy »

PascalMX3 schreef:Dat is balen :nut: Zag er net juist zo mooi uit icm met je strakke voorbumper en motorkap.

Waarom zijn er wel mx-3 eigenaars die wel door de apk komen met die type koplampen?!?!?

Heb je zelf gecheckt of de lampen hinderlijk zijn bij tegenliggers? Een beetje verstrooing kan wel hoor, maar als je een zeikerd van een keurmeester hebt die zich helemaal aan de regels wilt houden, tja dan kun je altijd nog naar een andere garage gaan.


Thanks voor de compliment.

De rede dat ik deze topic heb aangemaakt is toen ik deze headlights erin heb laten zetten is dat het lichtbeeld enorm is achteruit gegaan. Ik dacht dat ik er vooruit op zou gaan maar dat viel even heel zwaar tegen. Daarbij ook nog eens xenon erbij waarvan je wel zou denken dat het er beter op wordt maar vergeefs. Ik begin mij nu eigenlijk ook wel af te vragen hoedat het lichtbeeld is bij andere mx-3 leden met dezelfde headlights.

De garage waar ik de mx heb laten keuren daar doe ik al jaren al mijn ditjes en datjes en ik denk niet dat hij dit nou echt leuk heeft gevonden voor mij aangezien hij weet hoe dol ik op auto's ben en ik zowat als vaste klant al jaren bij hem over de vloer kom.

Bij het ophalen van de mx gaf hij mij nog mee dat ik er eigenlijk gewoon niet meer aan moet beginnen omdat het gewoon echt niet goed zat zo en dat het mij ieder jaar zo alleen maar geld gaat kosten!

Ze staan zkr weten mooi maar eerlijk gezegt nu de orginele op z'n plaats zitten sluiten deze koplampen echt heel veel mooier aan op m'n custom motorkap dus ben wel tevrede zo , qua looks moet ik iets wat inleveren maar de orginele staan ook zkr niet verkeerd vind ik zelf en het lichtbeeld wat ik nu heb daar kan ik alleen maar over zeggen : HEERLIJK! :)

Mocht iemand nou dit allemaal niet zo erg vinden dan heb ik nog een mooi setje projector headlights liggen die net 3 maanden oud zijn. ;)
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

ik kan me herrinneren dat Brutus ook problemen heeft gehad met het lichtbeeld bij de Type2 headlights...
Mischien toch een type2 kwaaltje...
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Yence schreef:Volgens de website mogen de voorste ook wit zijn:

Artikel 5.2.53

2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren
niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan
ambergeel of rood stralen.


Klopt idd helemaal :bier:

Ik had het verkeerd, was in de war met achter :oops:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

weet niet of het bouwjaar hier nog betrekking op heeft
maar achter moet het knipperlicht ambergeel of rood zijn
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

bramx3 schreef:weet niet of het bouwjaar hier nog betrekking op heeft
maar achter moet het knipperlicht ambergeel of rood zijn


Klopt, voor mag wit zijn, maar de zijknipperlichten moeten weer oranje/ambergeel zijn.
Ik heb van die mooie witte SMD t10 zijknipperlichten, en heb tegen de keurmeester gezegd tijdens de APK, mocht er steekproef komen, heb ik die lampen binnen 2 minuten eruit :mrgreen:
Gelukkig geen steekproef dus die kunnen sowieso zeker een jaar blijven zitten, en hopend dat ik de volgende keer ook geen steekproef krijg tijdens APK.
Plaats reactie