[Motor] Houdt in

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

zo..vandaag kwam mijn vervangende bobine binnen en heb het er gelijk in gegooid..ging allemaal voorspoedig, tot ik de nokkenassensor er uit haalde..deze was anders dan in de oude ontsteking :shock:

Afbeelding
Links is die uit de nieuwe en rechts is die uit de oude..
Zoals je ziet mist die rechts de nokjes die links wel heeft, en is de afstand onderling ook anders..

Kan ik gewoon de nieuwe sensor gebruiken? Of zijn deze twee te verschillend?

Heb voor de zekerheid de oude sensor er in geknald, op de oude (nog gemarkeerde) stand..
in eerste instantie liep die heerlijk..en toen in een keer bokken als een gek en uitvallen..
Ik denk dat de cpu de ontsteking probeerde bij te stellen, waardoor deze te veel te vroeg staat..
hoger in de toeren (als de vervroeging optreed) dan blijft hij wel lopen..
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Nieuwe en oude ontstekingsmodule verschilt niets.
De oude deed het voor geen meter, dus toen maar de nieuwe er in gezet.
Op goede hoop ergens vastgedraaid.
Ik heb m'n bakkie weer terug, hij blijft heerlijk brullen..heeft nog nooit zo snel gestart.. :)
Ik ben weer tevree *vraagt om slotje*

bedankt voor de hulp!
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Nice job!! :bier:
Joe-MX3-V6
New member
New member
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 dec 2009, 22:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Joe-MX3-V6 »

Ik heb nu ook een vraag! Mijn MX schokt en stottert als ik het gas diep induw. Ik geef nu heel voorzichtig gas en dan gaat het wel, maar soms wil die gewoon niet optrekken en begint te schokken.

Als ik het gas dan helemaal los laat en probeer het opnieuw gaat het vaak wel goed. Ik dacht zelf aan Bougie's omdat ie een half jaar stil gestaan heeft.
Misschien dat iemand mij kan helpen, want ben zo A-technisch als wat.
Mx3 is thuis:D Sjezus wat een fijne wagen.
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Joe-MX3-V6 schreef:Ik heb nu ook een vraag! Mijn MX schokt en stottert als ik het gas diep induw. Ik geef nu heel voorzichtig gas en dan gaat het wel, maar soms wil die gewoon niet optrekken en begint te schokken.

Als ik het gas dan helemaal los laat en probeer het opnieuw gaat het vaak wel goed. Ik dacht zelf aan Bougie's omdat ie een half jaar stil gestaan heeft.
Misschien dat iemand mij kan helpen, want ben zo A-technisch als wat.


a-technisch..oei..hahaha...begin anders even een nieuw topic! Dan gaan we je daar lekker proberen te helpen! :)
Geef even wat meer info in je startpost dan, hoe oud is de auto, km-stand, pas nog dingen kapot geweest?

Als je net één ritje hebt gedaan na een half jaar, dan kan je misschien proberen om je boordcomputer te resetten. Dit doe je door de pluspool van je accu ongeveer 30 minuten los te halen. Hierdoor reset de chip in je auto. Als je na 30 minuten de pluspool weer aansluit moet je de auto starten en lekker laten draaien tot die op temperatuur is (2-3 minuutjes), maak daarna even een ritje en kijk wat die doet. Mijn auto had in eerste instantie ook een jaar stil gestaan en liep niet onmiddelijk lekker, alles )olie bijv.) moet weer op gang draaien om overal te komen.

Sowieso is het raadzaam om even alle vloeistofpijlen te controleren (rem, stuurbekrachtiging, olie, koelvloeistof en ruitenwisser). Bougies kunnen er rustig even uit voor een inspectie..maaaarrrrrrr..let op met terugdraaien dat hij weer perfect recht er in gaat.. mocht je nou echt zo a-technisch zijn, vraag een handig handje!

Maar, open een nieuw topic en hou ons op de hoogte wat je uitspookt!
Plaats reactie